English

کرمانشاه رتبه برتر کشور در اجرای طرح توانمندسازی معلولان را دارد

کارشناس دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از وجود بیش از ۲۱ هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور خبر داد.

کرمانشاه رتبه برتر کشور در اجرای طرح توانمندسازی معلولان را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شبنم جهانشاد کارشناس دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور امروز در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طرح توانمندسازی فرایندی است که افراد از طریق آن کنترل بیشتری بر تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌هایی که منجر به‌سلامتی می‌شود رادارند.

به گفته وی توانمندسازی معلولان از دو طریق حذف موانع فعالیت‌های آن‌ها و همچنین افزایش توانایی، قابلیت معلولان و عاملیت آن‌هاست که بر اساس آخرین آمارها ۲۱ هزار و ۷۱۲ معلول ضایعه نخاعی در کشور داریم و آن دسته از معلولان ضایعه نخاعی که مشخصات آن‌ها در بانک اطلاعات سازمان بهزیستی به‌صورت ماهیانه حق پرستاری می‌گیرند.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی افراد داری آسیب نخاعی زیر ۵ سال در استان کرمانشاه، گفت: این طرح باوجود کارشناسان مجرب توان‌بخشی در کرمانشاه تاکنون به‌صورت موفقیت‌آمیز به اجرا درآمده است.

وی گفت: کرمانشاه جزو استان‌های برتر در اجرای طرح توانمندسازی معلولان است و این طرح شامل مناسب‌سازی منازل، آموزش به فرد معلولان و خانواده‌های آن‌ها، اقدامات توان پزشکی و آماده‌سازی شغلی است طرح توانمندسازی معلولان در ۱۹ استان کشور اجرا می‌شود که در کرمانشاه به دلیل بدنه قوی کارشناسی اعتبارات بیشتری نسبت به سایر استان‌ها تعلق می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه