English

فرماندار خرمشهر:

۸۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه وارد کشور عراق شدند

فرماندار خرمشهر گفت: تاکنون 600 هزار زائر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده اند که از این تعداد 80 هزار زائر تبعه خارجی از 93 کشور جهان بوده اند.

80 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه وارد کشور عراق شدند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، ولی اله حیاتی با ابراز رضایت از خدمت رسانی موکب ها به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه، گفت: در این مرز 420 موکب برای پذیرایی از زائران، 690 چشمه سرویس بهداشتی، 500 دستگاه اتوبوس و 11 رام قطار در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی افزود: برای تسهیل در روند خروج زائران اتباع خارجی مسیرگذر و عبور آنها در پایانه شلمچه از مسیر عبور زائران ایرانی جدا سازی شده است.

حیاتی تصریح کرد: با همدلی و وحدتی که بین تمامی دستگاه های شهرستان های آبادان، خرمشهر و استان های معین حاضر در مرز شلمچه وجود دارد تردد زوار به سهولت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: آماده سازی زیر ساخت های لازم در مرز شلمچه که باعث سهولت تردد زائران شده است رضایت مندی اتباع خارجی را نسبت به سال گذشته به دنبال داشته است.

وی با اشاره به جابه جایی بیش از 120 هزار زائر از طریق ناوگان ریلی در مسیر شلمچه و خرمشهر و بالعکس افزود: با هماهنگی های انجام شده با کشور عراق، جا به جایی زائران توسط خط ریلی از بصره تا نجف به صورت 24 ساعته انجام می شود.

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به اینکه ایستگاه های پذیرایی پیش بینی شده در مرز شلمچه تا 10 روز بعد از مراسم اربعین همچنان به زائران خدمت رسانی خواهند کرد، گفت: تا کنون 30 درصد زائران اربعین حسینی در سال جاری از شلمچه به عراق عزیمت کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه