English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

پیش بینی اعتبار ۸۵۰ میلیاردی برای فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: فاز ۳ بندر شهید رجایی در مراحل نهایی انتخاب پیمانکار است و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

پیش بینی اعتبار ۸۵۰ میلیاردی برای فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی

 به گزارش خبرگزاری موج، اله مراد عفیفی ‌پور در حاشیه کارگروه‌ های تخصصی همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه تعیین اپراتوری بندر شهید رجایی در حال طراحی مدلی هستیم که طبق آن مدل، کار به دقت پیش برود.

وی در خصوص تعیین ترمینال اپراتور بندر شهید رجایی گفت: این کار استراتژیک و خاص است، باید مدل‌های مختلف ارزیابی شود و معایب و محاسن به دقت مورد بررسی قرار گیرد، چرا که به نوعی سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود.

عفیفی ‌پور اضافه کرد: ما نیازمند ارزیابی دقیق و منطبق با نیازهای سازمان و نیازمندی‌های روز در این حوزه هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره فاز ۳ بندر شهید رجایی بیان کرد: مراحل نهایی انتخاب پیمانکار برای ساخت و ساز در حال انجام است که ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در فاز سوم طول اسکله ۱۴۰۰ متر است و ۵۸ هکتار اراضی پسکرانه دارد که در این راستا یک مدیر برای اجرای این طرح در سازمان بنادر منصوب شده است.

عفیفی ‌پور تصریح کرد: هفته گذشته نیز پیمانکارانی که به صورت مشارکتی در مناقصه ساخت فاز سوم بندر شهید رجایی شرکت کرده‌اند، بازدید میدانی از محل داشتند که این امر می‌تواند به روند تسریع کار، کمک کند.

این مقام مسوول همچنین درباره توسعه اراضی لجستیکی و پسکرانه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: ۲۴۰۰ هکتار از اراضی پشتیانی بزرگترین بندر تجاری کشور استفاده شده و دیگر اراضی قابل واگذاری در این بندر به سرمایه گذاران نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد:  همچنین ۲۴۰۰ هکتار اراضی جدید هم در نظر گرفته شد که دیوارکشی محدوده آن ۸۵ درصد پیشرفت دارد، بخش زیادی از این اراضی به صورت اسنادی تملک شده است و بخش دیگری هم معارض دارد.

وی افزود: البته مشاور خارجی سازمان بنادر و دریانوردی هم‌زمان در حال مطالعه جانمایی این ۲۴۰۰ هکتار است تا بتوانیم در حوزه لجستیک به عنوان شهر لجستیکی سرمایه‌گذار جذب کنیم.

عفیفی ‌پور درباره تأمین تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی بیان کرد: ۱۰۴ میلیون یورو در قالب گام اول تجهیزات وارد بندر خواهد شد که شامل گنتری‌کرین‌های کانتینری است که بخشی از آنها وارد شده و تا پایان سال جاری ۴ دستگاه از این گنتری‌کرین‌ها روی ریل می‌رود و تا شهریور ۹۷ همه این جرثقیل‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: همچنین ۳۷ دستگاه ترانستینر داریم که ۱۵ دستگاه آن در بندر شهید رجایی در حال نصب است و تا پایان سال جاری تعداد زیادی از آنها در پسکرانه ترمینال ۲ کانتینری بندر شهید رجایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه