English

۲۳ تا ۲۹ آبان برگزار می شود؛

کنگره ملی روز جهانی دیابت در رشت

رئیس انجمن دیابت ایران از برگزاری کنگره ملی روز جهانی دیابت از ۲۳ تا ۲۹ آبان امسال در رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شکور امیدی امروز با اعلام این خبر، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی روز جهانی دیابت در رشت اظهار داشت: شناسایی افراد مبتلا به دیابت و دادن آموزش‌های لازم به آنان از اهداف تشکیل انجمن دیابت ایران بوده است.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به دیابت در سال‌های گذشته برای انجام مراحل درمانی به پزشکان متخصص غدد مراجعه می‌کردند، گفت: امروز پزشکان عمومی برای انجام مراحل درمان این افراد، آموزش‌های لازم را دیده‌ و تحت عنوان پزشک معتمد انجمن دیابت مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رئیس انجمن دیابت ایران با اعلام اینکه "با آزمایش قند خون از سلامت خود مطمئن شوید" شعار انجمن دیابت ایران است عنوان داشت: امروزه 70 درصد از مبتلایان به بیماری دیابت از بیماری خود خبر ندارند.

امیدی با معرفی بیماری دیابت تحت عنوان "مرگ خاموش" تاکید کرد: دیابت مادر تمام بیماری‌ها است و هیچ نشانه‌ای در ابتدای ابتلا ندارد و بیمار زمانی متوجه آن می‌شود که بیماری دیابت پیشرفت کرده‌ است.

رئیس انجمن دیابت ایران اعلام کرد: طبق برآوردهای انجام شده توسط مجلس شورای اسلامی در سال 84، سالانه 900 میلیارد تومان خسارت مادی بیماری دیابت در کشور است که امروز با چهار برابر شدن قیمت دلار، این مبلغ نیز 4 برابر شده است.

امیدی با اشاره به اینکه انجمن دیابت ایران نخستین بار کار خود را از استان گیلان آغاز کرد خاطرنشان کرد: همایش ملی روز دیابت با حضور سخنرانان کشوری و لشکری 23 آبان ماه در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه اختتامیه کنگره ملی دیابت 29 آبان ماه در رشت برگزار می‌شود افزود: نمایشگاه یک هفته‌ای معرفی محصولات تولید شده در زمینه دیابت در راستای کنگره ملی دیابت و در میدان شهرداری رشت راه‌اندازی می‌شود.

رئیس انجمن دیابت ایران با اعلام اینکه تاکنون 3 میلیون و 600 هزار نفر مبتلا به دیابت توسط انجمن دیابت ایران شناسایی شده‌اند اظهار داشت: طبق برآوردهای اولیه حداقل 8 میلیون نفر مبتلا به دیابت در ایران وجود دارد.

امیدی با اشاره به خدمات در نظر گرفته شده توسط انجمن بیمه ایران برای بیماران دیابتی اعلام کرد: ارائه رایگان دستگاه تست قندخون، ارائه بیمه‌های تکمیلی و انجام ویزیت‌های رایگان از جمله اقدامات این مجموعه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای رفاه حال بیشتر افراد مبتلا به دیابت، شیرین کننده‌ها و مواد غذایی با قند غیرمضر تهیه شده است گفت: تولیدکنندگان مواد قندی مانند انواع شیرینی می‌توانند با استفاده از این شیرین‌کننده‌ها به‌جای شکر، مواد غذایی غیرمضر قندی تهیه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه