English

وزیر نیرو:

بالا بودن تعرفه قبض برق خوزستان و حق آبه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بررسی می شود

وزیر نیرو گفت: تعرفه قبض برق خوزستان و تامین نشدن حق آبه فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری تا 2 هفته دیگر مورد بررسی کارشناسی در وزارت نیرو قرار می گیرد.

بالا بودن تعرفه قبض برق خوزستان و حق آبه فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، رضا اردکانیان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به موضوع انتقال آب اظهار کرد: هیچ انتقال آبی به تنهایی مساله منطقه نیازمند را حل نمی کند و هیچ عدم انتقالی نیز به تنهایی مساله بالادست را حل نمی کند لذا باید همه مسایل را با هم دید.

وی در پاسخ با این که بر اساس بند توسعه راهبردی منابع آب انتقال آب بین حوزه ای باید با رعایت منافع ذی نفعان باشد اکنون وضعیت حفظ منافع خوزستان چگونه است اظهار کرد: ابتدا هم ذی نفعان را درست تعریف می کنیم و هم با توجه به شرایط دسترسی به منابع آب سعی می کنیم همه ملاحظاتی که در مصوبه هیات وزیران در سال 83 در نظر گرفته شد را رعایت کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: گزارشی از تامین حق آبه های تالاب های بامدژ، شادگان و هور العظیم دریافت شده که در مرحله بررسی است و امیدوارم نتیجه به گونه ای باشد که انتظار همه مردم تامین شود.

وی ادامه داد: در یک همکاری نزدیک با سازمان محیط زیست به نتیجه حق آبه تالاب ها مطابق ضوابطی که این سازمان داشته است می رسیم.

اردکانیان با اشاره به بالا بودن تعرفه قبض برق خوزستان و تامین نشدن حق آبه فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری گفت: این دو مساله تا 2 هفته دیگر مورد بررسی کارشناسی در وزارت نیرو قرار می گیرد و نتیجه آن به مجمع نمایندگان استان خوزستان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: کارگروهی به منظور ارایه تصویر واقعی از مسایل و مشکلات استان نه فقط در حوزه منابع آبی بلکه سایر منابع زیست محیطی تعریف می شود تا پس از تدوین آن تصویر واقعی از مشکلات، ریشه و علل آنها مشخص و شناسایی شود و همچنین برای پیگیری آنها تقسیم کار صورت گیرد.

وزیر نیرو بیان کرد: با استفاده از ظرفیت های دولت، مجلس، سایر دستگاه ها،دانشگاه ها و سازمان های مردم نهاد باید دست به دست هم دهیم تا مانند سایر عرصه ها ، پرآبی و بودن آب را عاملی برای آبادانی بدانیم و کمبود آن را برای همکاری و همدلی بدانیم.

وی گفت: خوزستان جایگاه مهمی در سرزمین ما دارد؛ وقتی با کمک یکدیگر مسایل خوزستان را حل کنیم مانند این است که مسایل همه جا را حل کرده ایم.

اردکانیان افزود: مسائل خوزستان در حوزه وزارت نیرو را با پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همکاری دستگاه های اجرایی و با استفاده از ظرفیت های استان طراحی و دنبال می شود.

وی با تاکید بر این که در حوزه مصرف آب مشکلات عدیده ای وجود دارد تصریح کرد: مسایلی چون استفاده نکردن از پساب ها، کاهش تلفات، افزایش بهره وری و راندمان را باید دید و به آن توجه کرد.

گفتنی است؛ وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه