English

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

اربعین سرمایه عظیم معنوی است که به صورت خودجوش به وجود آمده است

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اربعین سرمایه عظیم معنوی است که به صورت خودجوش به وجود آمده و تبلیغات خاصی هم نداشته و براساس عشق و محبت مردم نسبت به امام حسین(ع) و شهدای کربلا به وجود آمده است.

اربعین سرمایه عظیم معنوی است که به صورت خودجوش به وجود آمده است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اربعین سرمایه عظیم معنوی است که به صورت خودجوش به وجود آمده و تبلیغات خاصی هم نداشته و براساس عشق و محبت مردم نسبت به امام حسین(ع) و شهدای کربلا به وجود آمده است.

وی افزود: این سرمایه معنوی در میان مسلمین بی نظیر و در میان غیر مسلمانان نیز وجود ندارد زیرا برای چنین برنامه‌ای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تنها از ایران عازم می‌شوند و در مجموع نیز به بیش از ۱۵ میلیون نفر زائر از نقاط مختلف دنیا می‌رسد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: برای این سرمایه معنوی لازم است که کار فرهنگی صورت بگیرد زیرا زائران آمادگی برای شنیدن احکام، و مواعظ دینی دارند و خوب است مبلغین به اندازه کافی بروند تا زیارت آمیخته به کارهای فرهنگی شود.

این مفسر قرآن با بیان اینکه رسانه‌های دشمن تلاش زیادی برای از بین بردن اعتقادات و اخلاق مردم دارند بیان کرد: دشمنان تلاش دارند تا جلوی رشد بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی مردم را بگیرند.

وی تاکید کرد: امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها با شبهات فراوان، بنیان اعتقادی و اخلاقی جامعه را سست و متزلزل می کنند و باید در مقابل چنین وسایل عظیم فساد، وسایل عظیم فرهنگی مانند اربعین و عاشورا وجود داشته باشد تا مردم و مخصوصا نسل جوان را حفظ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه