English

زمین خواری و کوه‌خواری در تنگه مهریان یاسوج

عده‌ای با همکاری آدم‌های سست عنصر در فلان دستگاه و با پشت گرمی ثروت عمومی را به ثروت شخصی تبدیل می‌کنند

زمین خواری و کوه‌خواری در تنگه مهریان یاسوج

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، جنگل‌خواری و کوه‌خواری پدیده‌ای است که این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با آن روبرو هستیم، با وجود تاکید‌های فراوانی که در خصوص مبارزه با زمین‌خواری و کوه‌خواری می‌شود، اما گویا برخی از منفعت‌طلبان و سوء استفاده کنندگان با چراغ سبز برخی از آدم‌های سست عنصر در فلان دستگاه و با پشت گرمی این کار را به سهولت انجام می‌دهند.

امید است، در چارچوب قانون با افرادی که احیاناً زمین‌های عمومی را به نفع خود تصاحب می‌کنند، برخورد شود.

گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری؛

- یک مسئله پدیده‌ی زمین‌خواری است.  اجازه ندهیم کسانی بیایند با دست‌اندازی به زمینهای گوناگون اطراف شهر و حومه‌های شهر و مناطق خوب، ثروت عمومی را به‌نوبه‌ی خود تبدیل کنند به ثروت شخصی. این بوستان عظیمی که فرض کنید در فلان نقطه‌ی شهر واقع است، یک ثروت عمومی است؛ [اینکه] کسانی بیایند با زرنگی، با دست‌کاری کردن قانون، با احیاناً خریدنِ یکی دو نفر آدم سست‌عنصر در فلان دستگاه، این ثروت عمومی را تبدیل کنند به ثروت شخصی خودشان، خیلی رنج‌آور است!

- حالا بحث زمین‌خواری، یواش‌یواش شده کوه‌خواری! ... مسئولین باید در مقابلِ این سوءاستفاده‌کننده قاطعیّت به‌خرج بدهند؛ عُرضه باید به‌خرج بدهند؛ نگذارند فلان آدمِ سوءاستفاده‌چی با شیوه‌های مشخّص [سوءاستفاده کند]. انسان از آن بالا که نگاه میکند، میفهمد و میبیند که چه‌کار دارند میکنند. اوّل میروند اجازه میگیرند، یک تأسیساتی در انتهای یک زمین درست میکنند؛ بعد که انتهای زمین مال آنها شد، همه‌ی سطح زمین به‌طور طبیعی قابل نقل‌وانتقال خواهد شد؛ از این کارها می‌کنند.

زمین خواری تنگه مهریان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه