English

برخورد با متخلف سوزاننده کاه و کلش در لوشان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار حین گشت و کنترل به یک مورد آتش سوزی کاه و کلش در منطقه لوشان برخوردند که باعث ایجاد آلودگی هوا در سطح وسیعی از این مناطق شده بود.

برخورد با متخلف سوزاننده کاه و کلش در لوشان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، بهروز آژ گفت: متاسفانه برخی از کشاورزان منطقه براساس بعضی از باورهای غلط از قبیل اینکه این امر باعث تقویت زمین های کشاورزی آنان خواهد شد یا باعث از بین رفتن آفات می شود و همچنین ارزان و سریع بودن این روش برای پاکسازی مزرعه اقدام به آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از برداشت محصول می نمایند.

وی افزود: این امر با انتشار گازهای سمی از قبیل منو اکسید کربن، اکسیدهای گوگرد و ازت و همچنین اسید کلریدریک، تاثیر بسیار بد بر کیفیت هوای تنفسی مردم منطقه گذاشته و همچنین با از بین بردن جانوران، حشرات و ارگانیسم های موجود در خاک باعث آسیب رساندن به تنوع زیستی و به هم خورد اکوسیستم منطقه می شود.

آژ گفت: برخلاف باور غلط برخی از کشاورزان که تصور می نمایند که آتش زدن کاه و کلش باعث تقویت خاک مزرعه می شود، این امر به دلیل خارج کردن عناصر غذایی گوگرد، کربن و ازت از خاک مزرعه به شکل گاز و همچنین از بین بردن میکرو ارگانیسم های مفید و کرم خاکی و همچنین فرسایش خاک، باعث فقر و از بین رفتن حاصل خیزی مزرعه می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار به تمام افرادی که این شیوه را برای پاکسازی مزرعه خود در نظر گرفته اند هشدار داد و گفت:  که این عمل به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی جرم بوده و به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی می تواند محکومیت یک سال حبس را برای عاملین به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده آتش سوزی کاه و کلش و مراتع شهرستان رودبار، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، طبق وظیفه ذاتی خود در سریع ترین زمان عاملین آن را شناسایی و با آنان برخود خواهد نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه