English

در نشست مشترک هلال‌احمر و آموزش و پرورش اصفهان مطرح شد

تقویت دانش امدادی در دانش‌آموزان با اجرای طرح ملی دادرس

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: نشست مسئولان و کارشناسان جمعیت هلال احمر این شهرستان با کارشناسان نواحی ۶ گانه آموزش و پرورش، هرند، جرقویه و بخش بن رود با هدف ارتقای کمی و کیفی طرح ملی دادرس برگزار شد.

تقویت دانش امدادی در دانش‌آموزان با اجرای طرح ملی دادرس

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، شهریار انصاری در این نشست با بیان اینکه وجه مشترک فعالیت‌های جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است اظهار داشت: طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه ببرد و فرهنگ «خودامدادی» و «دگرامدادی» را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموز شرکت کننده در طرح دادرس علاوه بر مهارت‌های امدادی با اصول اساسی، اهداف و ارزش‌های جمعیت هلال‌احمر که محور آن تسکین آلام بشری و کمک به انسان هاست آشنا می‌شوند افزود: این اصول منطبق با دین و مبانی اعتقادی ما است و می‌تواند سبب ارتقای روحیه بشردوستی در نوجوانان و جوانان ما شود.

 انصاری بیان کرد: سال گذشته پنجمین دوره طرح دادرس در 83 مدرسه شهرستان اصفهان اجرا شد و حدود 2 هزار و 562 دانش آموز،آموزش‌های شامل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی اولیه مصدوم، احیای قلبی و ریوی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، آتل و بانداژ و نحوه پانسمان را فراگرفتند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح ملی دادرس، دانش امدادی در دانش آموزان تقویت شد و با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی آنها، می‌توانیم در راستای ایجاد جامعه‌ای تاب آورتلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه