English

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب خبر داد

تامین ۸۰ درصد تجهیزات شرکت مناطق نفتخیز توسط سازندگان داخلی

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: 41 درصد از قطعات در داخل استان و جمعا 80 درصد تجهیزات صنعت نفت داخل کشور تامین می شود.

تامین 80 درصد تجهیزات شرکت مناطق نفتخیز توسط سازندگان داخلی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، در سومین روز نهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان بیژن عالی پور طی نشست خبری ضمن تسلیت افراد از دست رفته در حادثه رگ سفید در مورد اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: همکاران شرکت ملی حفاری با از جان گذشتگی باعث شدند که جان دیگر همکاران خود را نجات بدهند.

وی افزود: 5 خط لوله انتقال آب برای تامین آب مورد نیاز عملیات اطفای حریق و حفاری چاه های انحرافی انجام شده است. که بیش از250 کیلومتر خط لوله آب است و استخر بسیار خوبی ساخته شده که بعد از ساخت استخر کف آن ماسه پاشیده شد.

عالی پور با بیان اینکه کوهستانی بودن منطقه عملیات آماده سازی محل چاه را با کندی همراه کرده است تاکید کرد: با تلاش و همت همه همکاران تمامی ماشین آلات سیار ساختمانی اعم از لودر، بلدوزر، گریدر و پیکور مشغول کار هستند و ماشین آلات مازاد نیز برای پشتیبانی ضروری مشغول به کار هستند

عالی پور به ساخت 4 لوکشن در حال آماده سازی اشاره کرد و افزود: ساخت این لوکشین ها در حالت عادی 4 تا 9 ماه ساخته می شود اما در شرایط کنونی کمتر از 15 روز در حال اتمام ساخت هستند. این تلاش و بسیج شدن همه همکاران در حوزه نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه عنوان کرد: حدود 61 درصد از سازندگان و 34 درصد از تامین کنندگان و 5 درصد از شرکت های خدماتی در این نمایشگاه حضور داردند.

یکی از مهمترین اهداف نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت  خوزستان در راستای اقتصاد مقاومتی و گفته مقام معظم رهبری در زمینه تولید و اشتغال است.

عالی پور در خصوص سازندگان داخلی گفت: 41 درصد از قطعات  در داخل استان و جمعا 80 درصد تجهیزات داخل کشور تامین می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحریم و مسئله برجام فرصتی برای توسعه و تولید ملی بود. و به عبارتی وزارت نفت شاگرد اول شد.

عالی پور در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا افزایش تولید نفت در این شرکت به قیمت خشک کردن تالاب هورالعظیم تمام شده است، بیان کرد: این تصور اشتباهی است که با خشک کردن هورالعظیم سطح تولید در این منطقه نفتی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اظهار نظر وزیر نفت مبنی بر اینکه ما در دریا تولید نفت داریم آیا آب دریا را خشک کرده ایم، ادامه داد: ما تولید نفت در هورالعظیم را با حفظ منابع آبی این تالاب می خواهیم و در تلاش و رایزنی برای تامین آب مورد نیاز هورالعظیم هستیم.

گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان از تاریخ 11 لغایت 14 در نمایشگاه بین المللی اهواز دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی