English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در مراسم روز دانش‌آموز:

۱۳ آبان نماد وحدت و پایداری ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم راهپیمایی یوم الله 13آبان رمز دشمنی آمریکا با ملت ایران را پایداری و استقامت مردم ما در برابر زیاده خواهی های دشنمان برشمرد و گفت: علت دشمنی ریشه دار آمریکا با کشورمان، الگوی جدیدی بود که مردم ما به رهبری امام (ره) به جهانیان معرفی کرد.

13 آبان نماد وحدت و پایداری ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در مراسم روز دانش‌آموز، به رشد انقلاب صنعتی در قرن بیستم اشاره کرد و گفت: در این قرن دنیا شاهد بروز و ظهور دو تفکر کاپیتالیسم و سوسیالیسم بود که رشد، توسعه و ترقی جهان را بر پایه نظام سرمایه‌داری غرب و یا نظام کمونیستی و کارگری شرق خلاصه می‌کردند.

وی تاکید کرد : این نظام ها به دنیا القاء می کردند که برای توسعه ناگزیرند که یکی از این دو راه را برگزینند و از تفکر غربی یا شرقی تبعیت کنند.

دریکوند ادامه داد: در چنین شرایطی مردم ایران به رهبری پیری فرزانه و مجاهد و فقیهی مجتهد بر پایه نظام مترقی اسلامی الگویی را به دنیا ارائه کرد که به شرق و غرب متکی نبودو مسیر پیشرفت، توسعه و عزت را کاملا مشخص می کرد و آمریکا چشم دیدن این الگوی جدید را نداشت و به همین خاطر مدام با کشورو ملت ایران عناد و دشمنی می کنند و لحظه‌ای هم از توطئه بر علیه کشور کوتاه نمی آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این نکته که مردم مسلمان ایران ثابت کرده‌اند که پای هویت، فرهنگ، ملیت و اعتقادات خود ایستاده‌اند و حاضر به تسلیم و کرنش در برابر شرق و غرب نیستند، ادامه داد: مردم ما جنگ طلب و خشونت طلب نیستندو هیچ گاه به دنبال جنگ و مخاصمه با هیچ کشوری نبوده اند اما ثابت کرده اند که در برابر تهدیدات واکنش‌های تندی را نشان خواهند داد .

دریکوند در ادامه به سخنان نابخردانه و نسنجیده رئیس جمهور آمریکا در باره ایران ، سپاه پاسداران و خلیج فارس اشاره کردو گفت: در پی توهین های رئیس جمهور آمریکا به سپاه همه دیدیم که مردم  چه واکنشی نشان دادندو چگونه نسبت به فرزندان انقلاب ابراز علاقه کردند. 

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران فرزند انقلاب است  و مردم هم به تلاش ، کوشش و نقشی که سپاه پاسداران در برقراری امنیت و اقتدار کشور دارد، واقفند.

دریکوند در مراسم سیزدهم آبان

دریکوند در ادامه به نقش وحدت و همدلی در اقتدارکشور اشاره کرد و گفت: ما به وحدت، همدلی، برابری، برادری، انسجام و یگانگی نیازمندیم و با وحدت و همدلی می‌توانیم بر مشکلات غلبه و ترفندهای دشمنان را نقش بر آب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تصریح کرد: تفرقه و دشمنی آفتی جدی است و می تواند امنیت ما را تحت تاثیر قرار دهد و باید به شدت از تفرقه ، دودستگی ؛ قبیله گرایی و طایفه بازی اجتناب کنیم .

خدانظر دریکوند به راهپیمایی اربعین حسینی هم اشاره کرد و آن را نماد وحدت تشیع عنوان خواند و ادامه داد: میلیونها زائر حسینی در مسیر کربلای معلی با وحدت و انسجام مسیری را طی می کنند تا به جهانیان اعلام کنند که پیرو حسینی هستند که در برابر ظلم و استکبار سر فرود نیاورد و در مقابل ظلم دشمن ایستاد تا حق و حقیقت پایدارو جاودانه بماند.

گفتنی است در پایان این مراسم، قطعنامه یوم الله 13آبان توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه