English

رئیس‌کل دادگستری لرستان:

در سال‌های اخیر روند بیکاری جوانان شدت گرفته است

ئیس‌کل دادگستری لرستان گفت :در بعضی مناطق محروم و دور افتاده کشور قاچاقچیان با سوء استفاده از خلاء فضای بیکاری، جوانان را جذب و قربانی سودجوئی خود کرده‌اند تا جایی که 80درصد زندانیان را جوانان 20تا چهل ساله تشکیل می‌دهد.

در سال‌های اخیر روند بیکاری جوانان شدت گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، جعفر بدری در سفر به منطقه «زز و ماهرو»، گفت: روند روبه رشد بیکاری در کشور پیامدهای غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته و تهدیدها و نگرانی های زیادی را نسبت به آینده جوانان به وجود آورده است و تاسف بار تر از آن بی تفاوتی مسئولان اداره کشور نسبت به آن است.

وی با بیان اینکه دولت از آغاز کار خود نتوانسته است زمینه و فرصت شغلی را برای همه بیکاران فراهم کند، تصریح کرد: حتی به دلیل کم کاری و سوء تدبیر در وزارت خانه های مسئول برخی از فرصت ها و زمینه های شغلی را از افرادی که به کار مشغول بوده اند نیز گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در واقع در سال های اخیر روند بیکاری شدت بیشتری یافته در حالی که انتظار می رفت که دولت طبق وعده ها و برنامه های زمان تبلیغات انتخاباتی میزان بیکاری در کشور را به نحو چشم گیری کاهش دهد.

بدری تصریح کرد: ناتوانی و بی توجهی دولت نسبت به وضعیت بیکاری جوانان تحصیلکرده در کشور سبب شده این مشکل روز به روز جدی تر و گسترده تر شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دست آوردهای مهم انقلاب ظهور نسل جدیدی از دانش آموختگان و تحصیلکرده ها در کشور است، گفت: در سالهای پس از جنگ صدها هزار جوان از مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی فارغ التحصیل شده اند؛ بسیاری از آنها با مهارت و دانشی که کسب کرده اند هم اکنون بیکار در خانه های پدری خود نشسته اند و حتی امکان ازدواج و تشکیل خانواده هم برایشان فراهم نیست.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: عدم توانایی دولت در استفاده از این ظرفیت عظیم برای فعال کردن چرخ اقتصاد کشور و فراهم سازی زمینه های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی موجب شده است که استان لرستان و دیگر مناطق محروم کشور فرصت های طلایی خود را یکی پس از دیگری از دست بدهد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان نباید قربانی تصمیمات نادرست و کم کاری مدیران دولتی شوند، افزود: تا زمانی که این مشکلات از سر راه نسل جوان کشور، به خصوص تحصیلکرده ها و دانش آموختگان برداشته نشود نمی توان انتظار داشت که از نیروی انسانی با استعداد کشور به گونه ای مطلوب برای سازندگی و آبادانی کشور استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه