English

همتی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد استان:

اهداف دولت باید از طریق سازمان‌های مردم نهاد پیگیری شود

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه سمن‌ها سرمایه اجتماعی کشور و مردم و پشتوانه دستگاه‌های اجرایی هستند، گفت: می‌توانیم با واگذاری کارها به سازمان‌های مردم نهاد به عنوان گرو‌ه‌های علاقه‌مند مردمی تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم.

اهداف دولت باید از طریق سازمان‌های مردم نهاد پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست صمیمی با سازمان‌های مردم نهاد استان هرمزگان با تاکید بر اینکه باید رابطه تنگاتنگی میان سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی برقرار شود، اظهار داشت: ما به کمک و پشتوانه سمن‌ها نیازمندیم و دست یاری به سوی این سازمان‌های مردمی دراز می‌کنیم.

وی ادامه داد: نگاه و اعتقاد دولت این است که هرچه قدر از مشارکت مردم بیشتر استفاده شود کارها بهتر انجام خواهد شد و سمن‌ها می‌توانند به عنوان مکمل، یاری‌کننده دستگاه‌های دولتی در امور مختلف باشند.

استاندار هرمزگان افزود: ما علاوه بر تجربه‌های بشری از آموزه‌های گرانبهای دینی نیز برخودار هستیم و با این پشتوانه دینی می‌توانیم مردم را تشویق و ترغیب کنیم تا با انگیزه بیشتر در امور مختلف مشارکت کنند و در این صورت به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

همتی با تاکید بر اینکه سمن‌ها سرمایه اجتماعی کشور و مردم و پشتوانه دستگاه‌های اجرایی هستند، تصریح کرد: می‌توانیم با واگذاری کارها به سازمان‌های مردم نهاد به عنوان گرو‌ه‌های علاقه‌مند مردمی تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم تا با استفاده از این سرمایه و تقویت سمن‌ها کارها به شکل بهتر و اثرگذارتری انجام شود.

وی بیان داشت: اگر اهداف و برنامه‌های دولت را از طریق سازمان‌های مردم نهاد پیگیری کنیم زودتر به نتیجه خواهیم رسید چون این نهادهای مردمی توانمندی‌های بسیاری در ابعاد مختلف دارند.

استاندار هرمزگان خواستار اجرای برنامه‌های آموزشی برای سمن‌ها جهت هماهنگی و انسجام بیشتر این نهادها شد و خاطرنشان کرد: با این اقدام سمن‌های ماهرتری خواهیم داشت که می‌توانند برنامه‌های خود را بهتر اجرایی کنند.

همتی اضافه کرد: هرمزگان از سازمان‌های مردم نهاد قوی و اندیشمندی برخودار است که همکاری و همفکری با آنها موجب ارائه خدمات با کیفیت‌تری به مردم خواهد شد و قطعا بیشتر از این ظرفیت در استان بهره خواهیم برد.

لزوم انجام تعهدات اجتماعی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی فعال 

وی به برخی موارد مطرح شده از سوی نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد هرمزگان در این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله فاضلاب و پساب وارده به دریا در بندرعباس را به طور متمرکز مورد توجه قرار داده‌ایم که بتوانیم با طرح‌های احیا آب و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب، به توسعه فضای سبز و سلامت آب دریا کمک کنیم و از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری شود.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: آب‌شیرین‌کن‌ها در کشورهای جنوبی خلیج فارس نیز به شدت مورد استفاده قرار گرفته است و کشور ما نیز در همین راستا به این رویکرد روی آورده است، ‌کما اینکه قصد داریم در استان آب‌های سحطی را مجدد به دشت‌ها و اراضی اختصاص دهیم و برای شرب آب دریا را شیرین کنیم.

همتی بر لزوم انجام تعهدات اجتماعی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان تاکید کرد و  یادآور شد: 70 الی 80 مورد از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان که دفاتر آنها در خارج استان قرار دارد را شناسایی کرده‌ایم و خواهان برگشت مزایا و اعتبارات مرتبط با تعهدات اجتماعی و پرداخت مالیات آنها در هرمزگان و متوجه کردن آنها به استان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تلاش و تخصص سمن‌ها از مسئولان مربوطه خواست زمینه حضور نماینده سمن‌ها در تمامی کارگروه‌های استانی را فراهم کنند تا مسئولان از نظرات آنها بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه