English

استاندار هرمزگان:

فعالیت مجدد پروژه مجتمع بندری بندرخمیر از ۱۳ آبان آغاز شود

استاندار هرمزگان دستور داد که از شنبه 13 آبان ماه فعالیت مجدد پروژه مجتمع بندری بندرخمیر بار دیگر آغاز شود.

فعالیت مجدد پروژه مجتمع بندری بندرخمیر از 13 آبان آغاز شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست بررسی مشکلات پیش‌روی پروژه مجتمع بندری بندرخمیر به طولانی شدن زمان اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: هر بحثی وجود دارد باید برطرف شود و بار دیگر این پروژه آغاز شود و ما مسئول هستیم و باید پاسخگوی تصمیماتمان باشیم و همان طور که پیش از این اعلام کردم، هیچ سازمانی حق ندارد بیشتر از دو هفته صدور یک مجوز را طول بدهد.

وی ادامه داد: قانون اجازه نداده این پروژه این‌قدر طول بکشد و با تعهد و صورت‌جلسه تنظیم‌ شده امیدوارم این پروژه بار دیگر پیش رود.

استاندار هرمزگان با تعیین چهار شرط، خواست که این شرایط در صورت‌جلسه بین سازمان‌های مرتبط با این پروژه قید شود و دستور داد از شنبه 13 آبان ماه فعالیت مجدد پروژه مجتمع بندری بندرخمیر بار دیگر آغاز شود.

همتی تصریح کرد: شرط نخست این است که مطالعات براساس مشخصات موجود به‌صورت شفاف به صورت شش ماه یکبار توسط سازمان‌های محیط زیست و بنادر و دریانوردی اعلام شود، شرط دوم اینکه سازمان محیط‌ زیست موافقت کند که پروژه توقف نداشته باشد، شرط سوم این است که تعهد داده شود که اداره بنادر در صورت هرگونه خسارت به محیط‌ زیست، جهت احیای آن اقدام کند و شرط چهارم اینکه که از امروز پیگیری قضایی در خصوص این پروژه متوقف شود.

هاشمی تختی: به دنبال رفع موانع و مشکلات بنادر هرمزگان هستیم

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیز در این نشست، بیان داشت: در گذشته به همراه معاونت دریایی سازمان محیط‌زیست کشور از این پروژه بازدید کردیم که منجر به تعیین شرایطی برای راه‌اندازی آن شد ولی همچنان از سوی اداره بنادر و محیط‌زیست این موضوع مسکوت مانده و تاکنون اجرایی نشد.

حسین هاشمی تختی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته عملیات ساخت اسکله بندرخمیر با هزینه‌ای بالغ‌بر 10 میلیارد تومان نیز انجام‌شده بود، تصریح کرد: به دنبال رفع موانع و مشکلات بنادر هرمزگان برای رونق اقتصادی کشور هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک به این مهم دست پیدا کنیم.

پروین فرشچی: طولانی شدن پروژه مجتمع بندری بندرخمیر زیبنده نیست

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور نیز در این نشست، اظهار داشت: دو بار از این پروژه بازدید کردم و زیبنده نیست که اجرای پروژه این‌قدر طول بکشد.

پروین فرشچی اضافه کرد: بعضی از اوقات به دلیل جابجایی مسئولین و همچنین به دلیل اتمام بودجه این پروژه توقف داشته که این مدت باید از کل زمان توقف کم کنیم و مدتی از این توقف هم بابت اختلاف‌ نظر سازمان‌ها بوده و این‌طور نبوده که کل توقف‌ها توسط محیط ‌زیست بود.

وی با اشاره به اینکه جانمایی و استقرار اصل و پیش‌فرض این پروژه‌ها است و نمی‌توانم ادعا کنم که جانمایی نشده است، افزود: این معاونت موافقت کرد ارزیابی توسط هر دو نهاد یعنی اداره بنادر و محیط ‌زیست انجام شود و امیدوارم با آغاز مجدد فعالیت پروژه، مطالعات دقیقی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه