English

آیت الله علوی بروجردی:

محبت و عشق و ارزش های انسانی که میراث امام علی(ع) است باید به فرزندان خود منتقل کنیم

آیت الله علوی بروجردی:تبعیت از اهل بیت(ع) باید در زندگی خانواده خود جلوه نمایی کند؛ باید سعی کنیم که همسر و فرزندانمان از دامان مکتب اهل بیت(ع) خارج نشوند؛ باید ارزش‎های علوی و حسینی را در زندگی خود حفظ کنیم؛ محبت و عشق و ارزش های انسانی که میراث امام علی(ع) است باید به فرزندان خود منتقل کنیم.

محبت و عشق و ارزش های انسانی که میراث امام علی(ع) است باید به فرزندان خود منتقل کنیم

‎به گزارش خبرگزاری موج ازقم ،آیت‎الله علوی بروجردی در دیدار با جمعی از زائران  ترکیه ای که در دفتر وی در قم برگزار شد، گفت: در زیارت و در راهپیمایی اربعین به اهل بیت(ع) عرضه می‎داریم که آن پیمانی که با شما حضرات معصومین شکستند را نمی‌شکنیم و به عهد خود وفا داریم. زیارت حضرات معصومین(ع) باید نشانی و فایده و بهره‎ای در زندگی انسان ایجاد کند و این زیارت در زندگی وی مشخص شود.

وی بیان کرد: همیشه در زیارات از ائمه اطهار(ع) حاجات خود را مطرح می‎کنیم که البته این تقاضا اشکالی ندارد، ولی نباید فراموش کنیم که نورانیتی که از پیمان بستن با این حضرات در زندگی و قلب خود حس می‎کنیم در مراحل مختلف زندگی نیز حفظ کنیم.

متولی مسجد اعظم قم گفت: زائران باید توجه داشته باشند که وقتی بخواهند با ائمه(ع) پیمان ببندیم، باید به حضرات بگوییم که ما تحت پرچم فضایلی که شما در جامعه احیا کردید حضور داریم و از زیر سایه شما خارج نمی‎شویم.

وی اظهارکرد: باید در زندگی خود تاثیر زیاراتی را انجام می‎دهیم را در زندگی خود بررسی کنیم؛ یعنی اگر نسبت به افراد کینه داشتیم و یا دروغ می‎گفتیم و یا مشکلات رفتاری داشتیم، باید با پیش و پس از زیارت مقایسه شود تا ببنیم چقدر از فضای زیارت استفاده کردیم.

آیت الله علوی بروجردی بیان کرد: زیارت به معنی اتصال است، یعنی با دریای وجود امام (ع) متصل می‎کنیم؛ حال چرا دست ها ما نباید پس از لمس آب بازهم آلوده بماند؟ زائر باید از اخلاق اهل بیت(ع) و دریای فضایل اهل بیت(ع) بهره بگیرد.

متولی کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی تصریح کرد: شیعیان باید نمایندگان امام علی(ع) و امام حسین(ع) در کشورهای خود در سراسر جهان باشند، یعنی دیگران از شیعیان بوی اهل بیت(ع) را استشمام کنند.

وی گفت: تبعیت از اهل بیت(ع) باید در زندگی خانواده خود جلوه نمایی کند؛ باید سعی کنیم که همسر و فرزندانمان از دامان مکتب اهل بیت(ع) خارج نشوند؛ باید ارزش‎های علوی و حسینی را در زندگی خود حفظ کنیم؛ محبت و عشق و ارزش های انسانی که میراث امام علی(ع) است باید به فرزندان خود منتقل کنیم.

آیت‎الله علوی بروجردی بیان کرد: مرزها، دستکاری انسان‎ها و حکومت‌ها هستند و تمام محبان امام علی(ع) هموطنان ما هستند و دلهای ما در کنار هم قرار دارد و باید از این برادری صیانت کنیم.

وی گفت: عاشورا و مکتب امام حسین(ع) از مهمترین ارزش‎های دینی هستند که باید در هر جایی که زندگی می کنیم حفظ و نشر دهیم؛ باید با رعایت جوانب مختلف و پرهیز از کارهایی که ما را حذف کنند به زندگی و کار و تلاش در غرب همت بگماریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه