English

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

وجود ۱۲۰ هزار کودک زیر ۵ سال در کشور مبتلا به سوء تغذیه هستند

مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 120 هزار کودک زیر 5 سال در کشور مبتلا به سوء تغذیه هستند.

وجود 120 هزار کودک زیر 5 سال در کشور مبتلا به سوء تغذیه هستند

به گزارش موج از یاسوج، آذر اسماعیلی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات زنان و دختران روستایی استان با بیان اینکه در کشور ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این نهاد هستند، اظهار کرد: از این رقم ۵۶۰ هزار نفر در مناطق محروم ساکن‌اند و ۷۰ درصد از جامعه هدف ما در این مناطق زنان سرپرست خانوار هستند.

اسماعیلی از شناسایی ۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج تحت پوشش این نهاد در سراسر کشور خبر داد و افزود: از عمده دلایل بازماندن این دختران از ازدواج فقر، بیکاری و بی سوادی است.

وی به شناسایی ۱۲۰ هزار کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه در مناطق محروم کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای کاهش فقر در این مناطق پیش از شروع سال تحصیلی جدید با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقلام مختلف غذایی، بسته‌های فرهنگی، پوشاک و البسه و لوزام التحریر به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در بین نیازمندان و مددجویان این نهاد توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر این امسال به ازاء هر دانش آموز تحت پوشش این نهاد سرانه‌ای به مبلغ ۱۰۲ هزار تومان اختصاص یافته است.

آذر اسماعیلی با بیان اینکه این نهاد از پارسال توجه ویژه به مناطق محروم و دورافتاده در دستور و اولویت کاری‌اش قرار داده است اضافه کرد: تفکیک اعتبارات اختصاص یافته به مناطق محروم از سایر اعتبارات این نهاد در سال جاری برای محرومیت زدایی خود گواه این مدعا است.

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور هم با تاکید بر تعیین سهم و نقش هر یک از دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر در زمینه حمایت اجتماعی از زنان و دختران روستایی گفت: توجه نکردن به مناطق محروم موجب افزایش شکاف طبقاتی در بین آحاد جامعه، ظهور و بروز مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی می‌شود.

فاطمه اشرفی با اشاره به بازدیدش از منطقه محروم زیلایی بویراحمد با هدف بررسی مشکلات زنان و دختران روستایی این منطقه افزود: نبود زیرساخت‌های کافی و مناسب از جمله جاده ارتباطی، بهداشت و درمان، فضای آموزشی و بیکاری از عمده دلایل محرومیت این منطقه است که رفع محرومیت آن نیازمند عزم جدی و همه جانبه مسئولان کشوری و استان است.

وی فقر و محرومیت و توجه نکرن به مسائل روزمره زندگی زنان و دختران روستایی را تهدید و زنگ خطری برای همه مسئولان دانست و گفت: اگر رفع محرومیت نشود شاهد افزایش مهاجرت به شهرها، ظهور و توسعه پدیده حاشیه نشینی، رشد نرخ بیکاری، بی سوادی، بازماندگان از تحصیل و ازدواج در مناطق محروم خواهیم بود.

اشرفی با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل استان در پرداخت ضعیف تسهیلات بانکی به ویژه تسهیلات قرض الحسنه به زنان و دختران روستایی از آنان خواست توجه بیشتری به این قشر داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره|) استان هم گفت: ۱۶ هزار و ۸۴۷ خانوار تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم استان سکونت دارند که ۵۷ درصد از کل جامعه هدف کمیته امداد را به خود اختصاص داده‌اند.

فرهاد محبی از شناسایی و حمایت از ۱۳۶ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این از هزار و ۵۲۸ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه غیر تحت پوشش این نهاد که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به این نهاد معرفی شده‌اند حمایت می‌شود.

وی گفت: در شش ماهه اول امسال ۱۶۴ دستگاه یخچال به مبلغ ۱۰۲ میلیون تومان، هزار و ۵۰ تانکر آب به مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان، تأمین وسایل خنک کننده به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان ۳ هزار و ۵۰ خانوار در مناطق محروم از عمده فعالیت‌های این نهاد برای محرومیت زدایی است.

محبی تأمین مسکن و جهیزیه، تسهیلات خود اشتغالی برای مددجویان و افراد نیازمند غیر تحت پوشش این نهاد را از عمده چالش‌های پیش روی این نهاد برشمرد و خواستار کمک و همراهی مسئولان کشوری و استانی برای رفع این مشکلات شد.

معاون هماهمگی و امور اقتصادی استاندار هم توجه و رسیدگی به مشکلات مناطق محروم را از سیاست‌های کاری دولت برشمرد و گفت: آمادگی داریم دستگاه‌های متولی را در پیشبرد اهداف و خدمت مطلوب به مردم این مناطق همراهی و کمک کنیم.

محنایی با تاکید بر انتخاب منطقه محروم زیلایی به عنوان پایلوت برای رفع محرومیت و توسعه متوازن آن افزود: چنانچه این امر محقق شد سایر مناطق محروم استان را باید در دستور کار قرار داد.

زاده باقری کارشناس و مشاور امور و زنان خانواده آموزش و پرورش استان هم گفت: ۳۵ درصد از جمعیت دانش آموزی استان در مناطق محروم روستایی ساکن هستند.

وی افزود: برای بهبود وضعیت معیشت دختران روستایی و جلوگیری از ترک تحصیل آن‌ها بیش از ۳ هزار نفر از دختران دانش آموز مناطق محروم در خوابگاه‌های دانش آموزی آموزش و پرورش استان اسکان داده شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه