English

مدیرکل دامپزشکی گیلان:

بیولوژیک یکی از عوامل تهدید کننده جامعه است

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: امروز بسیاری از عوامل تهدید کننده جامعه از طریق عوامل بیولوژیک به جامعه انسانی سرایت می کنند و دشمنان می توانند این گونه عوامل را ارزان و راحت به جامعه رسوخ دهند.

بیولوژیک یکی از عوامل تهدید کننده جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سهراب عاقبتی در خصوص نقش و اهمیت دامپزشکی در پدافند غیرعامل اظهار کرد: منظور از پدافند غیرعامل اقداماتی است که قبل از وقوع بحران با هدف جلوگیری از وقوع خطر یا کاهش آثار زیانبار آن انجام می شود.

وی افزود: با توجه به مرزهای آبی و خاکی کشور عزیزمان و همچنین استان گیلان با کشورهای همجوار که از شرایط نامناسب بهداشت دام برخوردارند و نقل و انتقال بی رویه و غیرمجاز دام و فرآورده های دامی از نظر ارزیابی خطر در یک منطقه پرخطر قرار دارد.

عاقبتی گفت: اداره کل دامپزشکی استان گیلان با استقرار پست های قرنطینه مبادی ورودی استان و گمرکات انزلی و آستارا ورود و خروج هرگونه دام و فرآورده های خام دامی و خوراک دام، کنترل و نظارت می نماید، تا استان گیلان و در نهایت کل کشور از نظر اشاعه بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، تامین غذا و امنیت غذایی و در نهایت از بیوتروریسم در امان باشند.

مدیرکل دام پزشگی گیلان افزود: در داخل استان ابتدا با اجرای سیستم GIS در بخش مبارزه با بیماری های دام و طیور و آبزیان با بروز اولین کانون بیماری های واگیر در سیستم ثبت و با مشخص شدن محدوده مبارزه با بیماری و حضور نیروهای دامپزشکی نسبت به معدوم سازی دام های بیمار، دفن موارد تلف شده و واکسیناسیون و اقدامات قرنطینه ای جهت ممانعت از ورود و خروج دام به منطقه درگیر در محدوده اعلام شده در اسرع وقت اقدام می نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه