English

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

توسعه گردشگری روستائی اولویت میراث فرهنگی استان اصفهان است

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در دومین همایش گردشگری روستایی طلای سرخ گفت: توسعه گردشگری روستایی اولویت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

توسعه گردشگری روستائی اولویت میراث فرهنگی استان اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون الله یاری اظهارداشت: امروزه احیای کشت زعفران در فلات مرکزی ایران در کنار توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی، ریشه ای فرهنگی داشته و می توان با برنامه ریزی مناسب از این اندوخته گران سنگ میراث نیاکان، در راستای توسعه گردشگری بهره گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های میراث فرهنگی منطقه مهردشت گفت: از مجموع 22 هزار اثر تاریخی شناخته شده در استان اصفهان در حدود 900 اثر متعلق به بخش مهردشت است و این درحالی است که مردم خداجوی منطقه دارای میراث فرهنگی ناملموس متعددی هستند که ریشه در اعتقادات والای آنان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه تاکید کرد: تلاش در جهت ثبت ملی آثار تاریخی روستاهای استان، تشکیل انجمن های میراث فرهنگی روستایی، ثبت ملی آثار ناملموس در شهرستان ها و روستاهای استان، ایجاد خانه های صنایع دستی روستایی و حمایت از تاسیس اقامتگاه های بومگردی روستایی از سیاست های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سال 1396 می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی