English

استاندار گیلان تصریح کرد

اجرای طرح بوم گردی جهت اشتغال‌زایی روستاها /حفظ ساختار و بافت ‌روستاها

استاندار گیلان بر ضرورت حفظ ساختار و بافت ‌روستاها تأکید و تصریح کرد: با اجرای طرح بوم گردی که ظرفیت بسیاری در آن نهفته است درآمدزایی بالایی برای واحدهای مختلف ایجاد می‌شود.

اجرای طرح بوم گردی جهت اشتغال‌زایی روستاها /حفظ ساختار و بافت ‌روستاها

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مصطفی سالاری در این جلسه تقویت تولید را ضامن حفظ و ارتقای اشتغال دانست و گفت: آسیب شناسی جدی واحدهای تولیدی و صنعتی و اجماع منطقی برای رفع مشکلات تولید کنندگان بسیاری ضروری است.

وی بر لزوم ثبت عملکرد بانک‌ها در سامانه‌ی بهین یاب به منظور دسترسی دقیق به اقدامات صورت گرفته تأکید کرد و گفت: میزان سهم تعیین شده برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به آنان ابلاغ شود و باید تلاش گردد تا فراتر از سهم تعیین شده محقق شود.

استاندار گیلان با اشاره به تعیین برش شهرستانی و اقدامات تعیین شده برای دستگاه‌های استان اظهار داشت: فرمانداران مکلف هستند به صورت هفتگی روند اجرایی شدن اقدامات را گزارش کنند.

سالاری با اشاره به اینکه در مقایسه ی صورت گرفته امسال و سال گذشته در مدت مشابه نگرانی خاصی در روند اقدامات حمایتی از واحدهای تولیدی وجود ندارد افزود: باتوجه به محدودیت زمانی که تا پایان سال وجود دارد انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است تا با جدیت بیشتر فراتر از تعهدات خود اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی پس از معرفی پرونده‌ها به بانک‌های عامل باید ضمن پیگیری، نحوه‌ی پرداخت به واحدهای تولیدی را به صورت دقیق رصد کنند.

استاندار گیلان با اشاره اینکه در هر مسیری که می‌توانیم از واحدهای تولیدی حمایت کنیم باید با جدیت گام برداشته شود گفت: در جلسات اخیر کارگروه رفع موانع تولید خوشبختانه شاهد رویکرد مثبت و حمایتی مدیران بانکی و دستگاه‌های اجرایی استان هستیم که امیدوارم با چنین رویکردی روبه جلو گام بردارند.

وی اظهار داشت: از تمامی ظرفیت ها باید برای تجدید توان واحدهای تولیدی و ایجاد هر چه بیشتر ظرفیت های اشتغال زا بکار گرفته شود.

وی بر لزوم پیگیری مجدانه برای احیای واحدهای نیمه فعال استان تأکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نشست های حمایتی خود با صاحبان تولید را با هدف رفع موانع در دستور کار قرار دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظایف متمایزی را قائل هستیم افزود: طرح بوم گردی می‌تواند اشتغال‌زایی بسیاری را در سطح روستاها ایجاد کند که حداقل تا پایان هفته‌ی آینده باید درخصوص روستاهای هدف به جمع‌بندی برسیم.

سالاری خاطر نشان کرد: اگر این طرح به خوبی اجرا شود به اندازه‌ی بسیاری از اقدامات حوزه‌های دیگر نتیجه بخش و اثرگذار است.

وی افزود: با اشتغال زایی در سطح روستا علاوه بر ایجاد تحولات اساسی از مهاجرت نیز جلوگیری می‌شود.

در ادامه این نشست وضعیت پنج واحد تولیدی و صنعتی استان بررسی و تدابیر لازم در خصوص رفع موانع، چالش های تسهیلاتی و زیرساختی آنها اتخاذ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه