English

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج مطرح کرد؛

عدم تخصیص۱۴۰ میلیارد تومان یارانه سودتسهیلات مصوب سفر دولت به استان

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: از ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

عدم تخصیص۱۴۰ میلیارد تومان یارانه سودتسهیلات مصوب سفر دولت به استان

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، جبار کیانی عصر امروز در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد، اظهار کرد: این شورا تاکنون ۳۱ جلسه و ۱۶۲ مصوبه داشته است که از این تعداد ۱۲۴ مصوبه اجرایی، ۲۶ مصوبه در دست اقدام و ۱۲ مصوبه نیز اجرایی نشده است.

کیانی پور با بیان اینکه شش کارگروه ذیل شورا فعالیت می کنند، اظهار داشت: پیگیری در راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی در استان، اعزام هیئت های تجاری به سایر کشورها، پذیرش هیئت های تجاری و معرفی ظرفیت استان نیز در این شورا محقق شد.

وی با اشاره به برخی مصوبات شورا افزود: همکاری با کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در راستای برخورد با معارضات محلی و تبیین شعبه ویژه در این زمینه، تامین لوزام و تجهیزات مورد نیاز سازمان های دولتی از محصولات واحد های تولیدی استان، بررسی و تبیین مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان توسط بخش خصوصی، پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه استان با استفاده از سرمایه های مردمی از جمله برنامه های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج همچنین تهیه و تنظیم سند راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی استان، تشکیل کمیته مشترک دولت و بخش خصوصی به منظور تهیه برنامه اجرایی کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در استان، پیگیری اصلاح بیمه محصولات کشاورزی در استان و انعکاس مشکلات مربوط به ریزگردها در سال های اخیر و تاثیر آن بر باغات و زراعت استان را از دیگر برنامه های این شورا عنوان کرد.

وی برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف آموزشی را از اقدامات انجام شده دانست و بیان داشت: ظرفیتهای مختلفی برای توسعه در استان وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها برای کمک به توسعه استان استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: توسعه اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها و ایجاد اشتغال مولد در استان ضروری است و این مسئله مورد تاکید شورا است.

وی افزود: همچنین ارائه تسهیلات مناسب، با درنظر گرفتن دوره بازپرداخت با مدت بیشتر نیاز است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: از ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

کیانی پور با اشاره به حضور کم رنگ نمایندگان مجلس در شورا بیان داشت: حضور نمایندگان می تواند در عملیاتی شدن مصوبات موثر باشد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه گلخانه ها و ظرفیت بالای این حوزه از کشارزی تصریح کرد: تولید گل رز در استان یک ظرفیت بسیار بالا است که در این بخش مشکلاتی در حوزه خدمات رسان و مشکلی در حوزه فرودگاه وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه