English

عضو هیأت علمی واحد رشت:

بزرگترین اثر نماز ذکر و یاد خداوند است

کرسی آزاد اندیشی با عنوان «نماز مسیر خوشبختی» با حضور جمع کثیری از دانشجویان علاقه مند به مباحث دینی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

بزرگترین اثر نماز ذکر و یاد خداوند است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سیده هاجر موسوی طلب با اشاره به آیات قرآن در خصوص تاثیر نماز بر انسان و زندگی او گفت: بزرگترین اثر نماز ذکر و یاد خداوند است که روی نماز و روح انسان به صورت ملکه ای نهادینه می شود و نمازگزار را در مسیر رسیدن به خدا یاری می رساند.

وی با در نظر گرفتن دیدگاه جوانان در برخورد با بحث نماز ادامه داد: با توجه به فرمایشات پیامبر بزرگ اسلام (ص) که فرمودند جوانان "ارق افئده" هستند و آن بدان معنا است که جوانان از نظر قلبی پاک تر و آماده تر هستند و پذیرش معنویات برایشان آسان تر است لذا در خصوص نماز هم بسیار متمایل و منعطف هستند.

موسوی طلب تاثیر نماز در زندگی دانشجویی و برخورد دانشجویان با این مسئله را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: از آنجایی که اکثر دانشجویان در دوران جوانی که بهار زندگی است قرار دارند، مسلما عبادت خداوند بزرگ در غالب نماز در این ایام بیشتر از هر زمان دیگر اثرات مثبت بر روح بی آلایش آنان خواهد داشت، تجربه طولانی مدت ارتباط و کاربا دانشجویان این حقیقت را بر ملا می کند که جوانان ما یا دوستدار نمازند و نماز هم می خوانند و یا شخصا دوستدار نمازند ولی تاکنون موفق نشده اند با نماز ارتباط برقرار کنند ولی از رفتارشان رغبت و علاقه بر نماز مشهود است.

وی با برشمردن تاثیر نمازبرمسیر خوشبختی با استناد به سخن امامان (ع)، تصریح کرد: نماز وسیله تقرب هر پرهیزگار است، نماز کمک کار مهمی برای رسیدن به قرب الهی که هدف نهایی خلقت و متضمن خوشبختی انسان است.

لازم به ذکر است کرسی آزاد اندیشی با عنوان «نماز مسیر خوشبختی» به همت حوزه دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ویژه خواهران دانشجو برگزار شد که مورد توجه جمع کثیری از دانشجویان قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه