English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

اجرای طرح الگوی نوین باعث اتصال مشاغل خانگی به بازار فروش می‌شود

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت: اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی با شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان باعث اتصال به بازار خواهد شد.

اجرای طرح الگوی نوین باعث اتصال مشاغل خانگی به بازار فروش می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، علی آشتاب در جلسه هم‌اندیشی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، هدف اصلی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق کسب وکارهای خانگی عنوان کرد و گفت: استراتژی این طرح، توسعه کسب و کارهای خانگی و محلی در بستر زنجیره ارزش مربوطه و اتصال پایدار به بازار می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه اظهار داشت: بر اساس آسیب‌شناسی صورت گرفته برای رفع مشکلات طرح ساماندهی مشاغل خانگی توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، توسعه رشته‌ای نوین، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی و هدفمندی حمایت‌ها مورد توجه قرار گرفته و فرایند فعلی مورد بازنگری و مدل جدید توسعه مشاغل خانگی طراحی و ارائه گردید.

آشتاب با اشاره به تفاهمنامه‌ و قرارداد اجرایی پیاده‌سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی گفت: مقرر شد این الگو، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیل گر ، مرحلۀ اول در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه اجرایی شود.

وی افزود: این طرح کاربردی، در سه مرحله بررسی شامل شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان‌ها ؛ توانمندسازی شامل ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان، هدایت و مشاوره به آنان، آموزش و ایجاد شبکه‌ بین کارآفرینان، خبرگان حوزه مشاغل خانگی و حتی بازار و خریداران و مرحله اتصال به بازار اجرا می شود.

مدیر کل تعاون کار وفاه اجتماعی لرستان یادآورشد: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل باعث ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آنها می‌شود که از آن جمله می توان به ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارت از طریق آموزش غیر رسمی به شیوه استاد - شاگردی بین اعضا خانواده و غیره اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه