English

توسعه بوم گردی،یکی از ضرورت های گردشگری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اهتمام به بوم گردی و گردشگری روستایی را یکی از ضرورت ها و ظرفیت های توسعه گردشگری استان عنوان کرد

توسعه بوم گردی،یکی از ضرورت های گردشگری گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا علیزاده در نشست با معاون عمرانی استانداری با اشاره به ظرفیت هتل ها و اماکن اقامتی رسمی، به عدم توازن آمار موجود با متقاضیان امر سفر بیان داشت: امروز سلایق و خواسته های گردشگران به سمت و سوی اقامتگاه های بوم گردی سوق پیدا کرده که این امر نیازمند مطالعات جدی و نگاهی اثربخش می باشد.

علیزاده، توسعه بوم گردی را موجب رونق اقتصادی و خودکفایی روستاییان خواند و اذعان داشت: با تلفیق داشته های فرهنگی، هنرهای بومی محلی و مواهب طبیعی می توان هم افزایی و توسعه اشتغال و اقتصاد در سطح مطلوبی را شاهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خارج شدن به مبحث مشارکت جویی در توسعه فرهنگی و اشتغالزایی بر پایه خودکفایی تاکید کرد و اظهار داشت: بهره گیری از دانش تجربی فعالان سازمانهای مردم نهاد و تلفیق آن با دانش آموختگان جوان و تحصیل کرده گامی در راستای احیای هنرهای بومی و محلی خواهد بود.

این مسئول،رویکرد فرهنگی را در تولید سرمایه های اجتماعی حائز اهمیت دانست و گفت: رویکرد فرهنگی مستلزم آموزش عمومی است که هر قدر سازمان های مردم نهاد درگیر آموزش جامعه شوند،به مدل های توسعه بهتری دست خواهند یافت.

علیزاده به ایجاد شرایط جدید برای عرضه خدمات گردشگری در سطح روستاهای گیلان اشاره کرد و افزود: بحث توانمندسازی مقوله صنایع دستی و هنرمندان آن در کنار تقویت کمی و کیفی کارگاه ها و توسعه زمینه های تولید و عرضه این محصولات،همراه با ایجاد تاسیسات اقامتی و پذیرایی مختلف در قالب بوم گردی، شرایط جدیدی را برای عرضه خدمات گردشگری در سطح روستاهای استان محقق می سازد.

وی کشاورزی، دامپروری و گردشگری را تلفیقی مطلوب برای جذب هرچه بیشتر گردشگران به روستاها و نیز مهاجرت معکوس ذکر و تصریح کرد: هدف نهایی در این زمینه، رسیدن به چشم انداز روستای بدون بیکار است.

علیزاده در بخش دیگری از سخنانش به جلسات متعدد در خصوص کاهش ساخت و سازهای مدرن در روستاها اشاره کرد و گفت: بخشنامه های حاصل از این جلسات هرگونه فعالیت عمرانی در روستاها را منوط به نظارت دهیاران به عنوان مدیران اجرایی روستاها کرده است.

حجت شعبان پور نیز در این نشست به تشریح موقعیت مناطق گردشگری و توریست پذیر گیلان پرداخت و گفت: مناطق مختلفی از گیلان با ظرفیت گردشگری و توریستی مورد استقبال مردم قرار گرفته که بیش از40 نقطه بوم گردی با پیگیری و برنامه ریزی با توجه به سازه های منطقه به تصویب رسیده است.

 معاون امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اقتصاد محور بودن طرح های بوم گردی اذعان کرد: در این مناطق سرمایه گذار می تواند با ایجاد مکان ها و جاذبه های  توریستی زمینه اشتغال و جذب گردشگر را فراهم سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه