English

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان:

ورزش کشور نیاز به نگارش نظام آموزشی جدید دارد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش کشور نیاز به نگارش نظام آموزشی جدید دارد، که بعد از دو سال تلاش، مدلی را تعریف کرده‌ایم که با همکاری فدراسیون‌ها می‌توان نظام‌های تخصصی مربیگیری در هر رشته را تعریف کرد.

ورزش کشور نیاز به نگارش نظام آموزشی جدید دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، افشین ملایی در جلسه مسوولین آموزش ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و هیأت‌های ورزشی استان کردستان، اظهار کرد: ما یک چالش بزرگ داریم اینکه آموزش ما دارای ساز و کارهای استاندارد نیست.

وی افزود: به دلیل اینکه در آموزش ورزش کشور چون استانداردی وجود ندارد، اقدامات و برنامه‌ها به شکل سلیقه‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: آموزش منابع انسانی یک تخصص است و برای اینکه این آموزش ارتقا پیدا کند باید دانش را وارد ورزش کشور کنیم.

ملایی افزود: ورزش کشور در حیطه آموزش هیچ نظامی ندارد که باید با بکارگیری تکنیک‌های لازم، نیازهای آموزشی را احصا کرد.

وی اظهار کرد: تنها سندی آموزشی ورزش در 25 سال گذشته و متناسب با نیاز آن زمان تدوین شده است که از نظر ما هیچ ضریب علمی از آن پشتیبانی نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مربیان ورزش کشور در چند رشته در المپیک نقش دارند، اما سوال اینجاست که چرا نظام آموزشی ما نباید مربیانی در حد المپیک تربیت کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: نظام آموزش برای تربیت منابع انسانی وجود ندارد هر چند یک سر فصل در گذشته نوشته شده و در کشور در حال انجام است.

وی با عنوان این مطلب که ورزش کشور نیاز به نگارش نظام آموزشی جدید دارد، اظهار کرد: بعد از دو سال تلاش، فرایند و مدلی را تعریف کرده‌ایم که با همکاری فدراسیون‌ها و متخصصین می‌توان نظام‌های تخصصی مربیگیری در هر رشته را تعریف کرد.

ملایی اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که هر فدراسیونی متوسط با نیازهای خودش یک نظام تربیت مربیگری داشته باشد و مربی ما متناسب با این نظام دوره‌های آموزشی را فرا بگیرند.

وی گفت: در هیچ جای دنیا ظرف چهار روز مربی تربیت نمی‌شود، گفت: باید زمان آموزش را افزایش داد تا فرصت یادگیری به افراد داده شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در قالب فاز اول با هفت فدراسیون‌ قراردادی منعقد کرده‌ایم که دانشگاه شریف نظام مربیگیری آنها را بازتولید می‌کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: در فازهای بعدی، سایر فدراسیون‌ها نیز به این جرگه خواهند پیوست و نظام آموزشی کشور به این ترتیب تغییر پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: وضعیت سلامت مردم ایران با تغییر سبک زندگی با مشکل مواجه شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: نظام آموزشی ما مهارت‌محور است، و امروز به یک نظام آموزش جامع تندرستی نیاز دارد تا بتوان از وجود آنها برای ارتقای سلامت جامعه استفاده کرد.

ملایی از برون‌سپاری نظام جامع آموزشی در حوزه ورزش کشور خبر داد که قراردادهایی نیز منعقد شده است.

به گفته وی، مهم‌ترین نقطه در هرم نیروی انسانی، مدیران هستند اما مدیرانی که در راس هرم ورزش قرار گرفته‌اند آموزش‌های متناسب با حیطه کاری خود نمی‌بینند و با همین ‌منظور و برای نخستین بار نظام جامع آموزش مدیران بدنه ورزش کشور برون‌سپاری شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: اگر نیازسنجی دقیق در حوزه آموزش ورزش در کردستان انجام شود، در کوتاه‌ترین زمان سرویس مالی و پشتیبانی آن تامین خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه