English

رئیس سازمان صنعت و معدن گلستان؛

صادرکنندگان استان گلستان تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد، بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی ابلاغ شد و تسهیلات ۱۱ درصد در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد.

صادرکنندگان استان گلستان تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صادرات غیر نفتی، برنامه‌های حمایتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در قالب بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی کشور ابلاغ شد.

وی گفت: منابع این بسته حمایتی شامل منابع صندوق توسعه ملی ،منابع بانکی و منابع بودجه‌ای است که سپرده‌گذاری مبلغ 11 هزار میلیارد ریال به اضافه مانده جذب نشده سپرده‌های ویژه صادراتی صندوق نزد بانک‌های عامل که معادل 15 هزار میلیارد ریال است، بخشی از این منابع است، که با نرخ سود تسهیلات 11 در صد در اختیار صادرکنندگان قرار خواهد گرفت.

به گفته قوانلو،همچنین 2 میلیارد دلار سپرده ارزی برای ارائه تسهیلات ارزی به خریداران خارجی کالاها و خدمات ایرانی در قالب اعتبار خریدار و نیز تامین سرمایه در گردش شرکت‌های صادراتی فعال در زمینه صادرات مجدد کالا و صادرات خدمات فنی و مهندسی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال96 کل کشور برای حمایت از صادرات غیرنفتی نیز شامل مبلغ 1200 میلیارد ریال برای اعطای جوایز صادراتی مربوط به صادرات غیرنفتی و غیرپتروشیمی با اولویت صادرات دانش بنیان و مبلغ 1000 میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات واحدهای تولیدی با اولویت تولید ات صادراتی، است.

 مشوق‌های پیش‌بینی شده در این بسته حمایتی

قوانلو همچنین گفت: یکی دیگر از مشوق‌های پیش‌بینی شده در این بسته حمایتی، پرداخت همه یا بخشی از هزینه‌های صدور کالاهای تولیدی صادراتی و خدمات به منظور افزایش رقابت پذیری صادرات غیر نفتی در بارزارهای هدف می باشد که حضور در نمایشگاههای بین المللی معتبر خارج از کشور و نمایشگاه‌های اختصاصی در بازارهای هدف، کمک به برقراری خطوط منظم ریلی، دریای و هوایی، کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا وخدمات ،کمک به راه اندازی مراکز فروش وبازاریابی محصولات صادراتی ایرانی در بازارهای هدف ،پرداخت بخشی از هزینه‌های ثبت نشان‌های تجاری ایرانی در بازارهای هدف، کمک به تبلیغات، بازاریابی، اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات و پرداخت جایزه صادراتی به خدمات فنی و مهندسی اولویت‌دار، در این بخش دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: آن دسته از صادرکنندگان کالا که موفق به افزایش صادرات خود در سال 96 نسبت به سال 95 شده‌اند و یا برای نخستین بار اقدام به صادرات کرده‌اند، متناسب با میزان افزایش صادرات خود بین 0.5 تا 3 درصد جایزه صادراتی بهره‌مند خواهند شد.

قوانلو گفت: تجار و بازرگانان استان برای اطلاع از جزئیات این بسته حمایتی می‌توانند به سایت اینترنتی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان به نشانی www.Gol.mimt.gov.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه