English

حفظ ثبات در مسیر اشتغال بومی یک ضرورت در مسیر امنیت افزایی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ایجاد اشتغال، امنیت افزایی را به دنبال دارد؛ لذا تلاش برای ایجاد اشتغال بومیان و حفظ ثبات برای فعالان داخلی یک ضرورت تلقی می شود.

حفظ ثبات در مسیر اشتغال بومی یک ضرورت در مسیر امنیت افزایی گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا علیزاده در دیدار با فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و فراوانی ابنیه تاریخی در استان اشاره نمود و اظهار داشت: گیلان با بهره مندی از قابلیت های متعدد فرهنگی، تاریخی و اجتماعی در زمره استان های پیشتاز در حوزه گردشگری قرار دارد.

وی امنیت را رکن اصلی در توسعه گردشگری خواند و افزود: امنیت و آرامش حاکم در گیلان از عوامل اصلی حضور حداکثری گردشگران در نقاط مختلف استان است که ماحصل آن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بومیان خواهد بود.

علیزاده با تقدیر از پرسنل انتظامی گیلان به جهت برقراری امنیت در فضای استان، اذعان داشت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ارتباط تنگاتنگی با حوزه ی انتظامی دارد که این هم افزایی نتایج  مثبتی را به همراه داشته است.

این مسوول با اشاره به قدمت تاریخی مناطق مختلف استان تصریح نمود: یگان حفاظت میراث فرهنگی بعنوان عملیاتی و نظارتی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تعامل با نیروی انتظامی نقش مهمی در جلوگیری از کاوش های غیر قانونی دارد و عرصه را بر قاچاقچیان اشیا تاریخی تنگ می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اهمیت پاسداری از داشته های بی مانند تاریخی و نیز جایگاه آثار و محوطه های باستانی در حفظ هویت و اصالت نیاکانمان اظهار داشت: مبارزه با متعدیان میراث فرهنگی‌ اقدامی پیچیده و ارزشمند است که غفلت و سهل انگاری در آن تاریخ و فرهنگی یک ملت را هدف قرار می دهد.

علیزاده از افزایش برخورد با قاچاقچیان اشیاء عتیقه و دستگیری حفاران غیر مجاز در سالجاری خبر داد و اذعان کرد:عملکرد ممتاز یگان حفاظت این اداره کل موجبات کسب عنوان برتر کشور را فراهم نموده است.

این مسوول همچنین به موضوع صنایع دستی بعنوان یکی از ارکان بزرگ اقتصاد گیلان اشاره نمود و با اشاره به افزایش شمار شاغلین در حوزه صنایع دستی قاچاق کالای خارجی را سد راه تولید کنندگان کالاهای ایرانی به ویژه صنایع دستی خواند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، امنیت افزایی را به دنبال دارد؛ لذا تلاش برای ایجاد اشتغال بومیان و حفظ ثبات برای فعالان داخلی یک ضرورت تلقی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خواستار نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی به ویژه نیروی انتظامی بر مقوله قاچاق کالا شد و بیان داشت: حمایت از تولیدات سنتی علاوه بر توسعه اشتغال پایدار،موجبات تعالی فرهنگی و اشاعه فرهنگ کار با رویکرد خوداتکایی را فراهم می سازد.

علیزاده با اشاره به قداست گیلان در حوزه معنوی اذعان کرد: تقدیم 8000 شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی و وجود بقاع متبرک متعدد در گیلان افتخاریست که همواره باید مورد توجه قرار گیرد و گردشگری در سایه سار آن به تعالی برسد.

برخورد با تابلو بدستان از مطالبات مطرح شده مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در این نشست بود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در ادامه این نشست گزارش عملکردی از فعالیت های انجام شده و ماموریت های صورت گرفته در این حوزه این ستاد ارائه نمود.

سرهنگ عباس علی گلپور به تعامل بین کارکنان و ضابطان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان با عوامل انتظامی استان در مقابله با خاطیان اشاره نمود و گفت: به موجب این همکاری شاهد رشد کمی و کیفی خدمات نسبت به مدت مشابه سال گذشته  و نیز برخورد قاطع با  قاچاقچیان اشیاء نفیس تاریخی،حفاران غیر مجاز و تخلفات اینچنینی بوده ایم که این عملکرد عنوان برتر کشور را به یگان اداره کل گیلان اختصاص داده است.

این مسوول به نقش کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در حراست از داشته های ارزشمند  استان اشاره و تصریح کرد: برای اجرای وظایف سازمانی و بهبود خدمات نیازمند همکاری های مردمی در کنار عوامل اجرایی این یگان است.

علی گلپور با اشاره به استقرار21 پایگاه حفاظتی در جای جای استان گیلان بهره گیری از مشارکت اجتماعی را در اولویت های این یگان قلمداد نمود و گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان با رویکرد بهبود خدمت رسانی اقدام به جذب مشارکت عمومی از طریق گسترش تعاملات با دهیاری ها،شوراهای شهر و روستا، پایگاه های مقاومت و نیز تعال با تشکل های مردم نهاد نموده است.

وی اجرای گشت های مشترک با نیروی انتظامی، اجرای مانورهای ویژه برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد برای پرسنل و نیز آموزش های دفاعی و انتظامی را از جمله اقداماتی خواند که طی سالجاری در جهت ارتقا سطح کیفی خدمات پرسنلی صورت گرفته و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

این مسوول افزایش کنترل و پیگیری های قضایی از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان را مورد بحث قرار داد و افزود: حراست از ابعاد تاریخی استان گامی در جهت صیانت از فرهنگ و آیین های یک ملت خواهد بود.

در ادامه سردار اسحاقی فرمانده انتظامی گیلان از این استان بعنوان مهد تمدن و فرهنگ یاد کرد و افزود: فرهنگ غنی و اصالت مردمان این دیار باعث ایجاد امنیت در این دیار شده تا آنجا که آمار جرم و جنایت در گیلان به نسبت سایر نقاط کشور بسیار کمتر است.

وی حضور گردشگران در استان را فرصتی در جهت تعالی اقتصادی قلمداد کرد و افزود: حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق تلاشی موثر برای حفظ آرامش و ثبات در استان است.

این مسوول هم افزایی یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان و نیروی انتظامی را کارآمد خواند و بیان داشت: امنیت افزایی در حوزه گردشگری با صیانت از ابنیه تاریخی،حفظ فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها و نیز جذب مشارکت عمومی پدیدار می شود.

اسحاقی بر ضرورت تمرکز و تبیین راه کارها برای کنترل آثار منفی ورود گردشگر به استان تاکید کرد و افزود: باید فضای گردشگری گیلان آنچنان مستحکم و مطلوب باشد که آثار مخرب حضور گردشگر معدوم گردد.

فرمانده انتظامی گیلان استفاده از المان و معماری بومی در طراحی شهری را مورد بحث قرار داد و استفاده از این عناصر را موجب زیباسازی شهری در سایه فرهنگ بومی دانست.

رفع معضل ترافیک، نظارت بر اماکن عمومی و کاهش تخلفات از جمله مواردی بود که فرمانده انتظامی گیلان بدان اشاره کرد.

سرهنگ علی رمضانی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز با اشاره به نقش ضابطین یگان حفاظت میراث فرهنگی در حراست از ابنیه و محوطه های تاریخی استان اظهار داشت: این مهم در گیلان بصورت مطلوب تحقق یافته است.وی؛تعاملات یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان و پلیس را بسیار اثرگذار خواند بیان داشت:انجام ماموریت های مشترک و هم افزایی در جلوگیری از جرایم میراثی با جدیت درحال انجام است.

رمضانی بر لزوم حمایت های مردمی و مشارکت جویی اجتماعی تاکید کرد و گفت:در سایه ارتباطات جمعی می توان نسبت به حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان اقدام نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه