English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد:

۱۲ تن سیب کهگیلویه و بویراحمد در اربعین حسینی توزیع می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ تن سیب از محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام اربعین بین زوار امام حسین(ع) توزیع می‌شود.

12 تن سیب کهگیلویه و بویراحمد در اربعین حسینی توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نورالله‌ جنتی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین و اربعین حسینی، اظهار کرد: ۱۲ تن سیب از محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بین زوار شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی واقع در مرز چزابه توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عوامل این اداره‌کل در مرز عراق و ایران جهت پذیرایی از زوار امام حسین(ع) مستقر شده‌اند، بیان کرد: تصاویر شهدای مدافع حرم از استان کهگیلویه و بویراحمد در این محل نصب شده است.

وی افزود: در این مرز ۱۰ تخته چادر با تمام امکانات و ۳۰ جشمه سرویس بهداشتی برای استقبال از زائران امام حسین(ع) در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی فراهم شده است.

جنتی‌پور با بیان اینکه این اقدامات با همکاری ۴ استان انجام می‌گیرد، گفت: روزانه ما ۳ هزار را در مکانی که تدارک دیده‌ایم، اسکان می‌دهیم.

وی افزود: در این موکب که با همکاری ۴ استان برپا شده است، روزانه ۵ هزار میان وعده و در مجموع ۸ هزار وعده غذایی(صبحانه، نهار و شام)  توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موکب استان کهگیلویه و بویراحمد که به نام سید الشهداء نام‌گذاری شده است، توسط روحانیون مستفر به مسائل شرعی زوار امام حسین(ع) پاسخ می‌دهند.

وی گفت: این موکب با مشارکت استان‌های هرمزگان، بوشهر و استان برپا شد که همچنین در راه‌های مواصلاتی استان از جمله امامزاده جعفر(ع)، بی‌بی حکیمه(س)، سه راهی بهبهان و امامزاده قطب‌الدین (ع) موکب‌های برای خدمات رسانی به زائران بر پا شده است.

جنتی‌پور با بیان اینکه توسط این اداره‌کل خدمات فرهنگی بسیاری انجام می‌گیرند، افزود: متأسفانه این خدمات به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند و تنها دستگاهی که از هیچ مراجعه کننده‌ای هزینه‌ای نمی‌گیرند، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است. تمام مراجعه کنندگان به اماکن مقدس رایگان از تمام امکانات آن از جمله مهمانسراها و سرویس‌های بهداشتی و سایر خدمات آن به شکل رایگان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مقابله این اداره‌کل با خرافات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پارچه بستن به درختان اطراف امامزادگان (علیهم الاسلام) برای برآوردن حاجات یکی از موارد خرافاتی بود، که به این مسئله ورود پیدا کردم و آن را تخریب کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه