English

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

در بسیاری از موارد از آمار تنها برای بهره برداری های سیاسی استفاده می شود

نماینده ولی فقیه در کردستان پایه و اساس پیشرفت در هر جامعه‌ای را تعاون، برنامه‌ریزی و آمار دانست و گفت: متاسفانه ما آمار را در حوزه‌های مختلف می‌گیریم ولی بهره‌وری از آن صورت نمی‌گیرد

در بسیاری از موارد از آمار تنها برای بهره برداری های سیاسی استفاده می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پایه و اساس پیشرفت در هر جامعه‌ای تعاون، برنامه‌ریزی و آمار است که وجود این سه ضلع موجب رشد و پیشرفت هر جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش آمار و اطلاعات در تصمیم‌گیری‌ها، مدیریت و برنامه‌ریزی‌ها بسیاری مهم و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: اگر آمار اشتباه باشد در برنامه‌ریزی با مشکل مواجه خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: توجه دقیق به آمارها در برنامه‌ریزی‌های امری ضروری است و بستر را برای برنامه‌ریزی درست در فرایند توسعه فراهم می‌سازد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی از بیکاری به عنوان یکی از مشکلات جدی در استان نام برد و خاطرنشان کرد: عمده بیکارهای ما در استان را افراد با تحصیلات عالی تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، افراد تحصیلکرده در برخی رشته‌های دانشگاهی بسیار زیاد است به گونه‌‌ای که حتی اگر تا 30 سال آینده دانشجو در این رشته‌ها تربیت نشود هنوز مازاد داریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه ارائه رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های ما باید با توجه به ظرفیت‌ و نیاز بازار کار در استان باشد، اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی بر اساس نیاز بازار موجب می‌شود با آمار بالای بیکاران تحصیلکرده مواجه نباشیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به افزایش سن ازدواج در بین جوانان گفت: تا زمانی که بستر برای ازدواج این جوانان به لحاظ مسکن و اشتغال و غیره فراهم نباشد ازدواج صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از آمار را ضروری خواند و اظهار داشت: متاسفانه ما آمار را در حوزه‌های مختلف می‌گیریم ولی بهره‌وری که باید از این آمار داشته باشیم صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: در بسیاری از موارد از آمار تنها برای بهره‌برداری‌های سیاسی استفاده می‌شود.

آیت‌الله شاهرودی اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد قابل حل است و باید با آمار و اطلاعات درست مسیر را برای رفع این مشکلات فراهم سازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی