English

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس خبر داد؛

اجرای طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور / ۳۰ درصد آب تولیدی به هرمزگان اختصاص دارد

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس از جرای طرح ملی نمکزدایی و انتقال آب از خلیج فارس به استان های کرمان و یزد برای پروژه های بزرگ صنعتی خبر داد و گقت: قرار است 30درصد از این آب تولیدی به هرمزگان اختصاص داده شود.

اجرای طرح ملی انتقال آب از  خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور / 30 درصد آب تولیدی به هرمزگان اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، حسین هاشمی تختی در نشست کارشناسی کمیسیون عمران مجلس با دکتر اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو گفت: بدلیل مشکلات و بحران بی آبی در کشور انتقال آب از بندرعباس(از طریق شیرین سازی آب دریا) به صنایع و معادنی مانند گل گهر سیرجان، مس سرچشمه کرمان و چادر ملوی یزد در دست اجراست.

وی با اشاره بهره برداری از آب خلیج فارس عنوان کرد : طرح انتقال آب از عمق دریا در کشور برای اولین بار در حال اجراست، این پروژه بزرگ و ملی نیاز به توجه و اهتمام بیشتری دارد و ضرورت تسریع در آن جام آن را دو چندان می کند تا هر چه زودتر صنایع بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس در ادامه به مدیریت آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و  اظهار داشت : با توجه به اینکه دولت در بخش کشاورزی در اجرای  آبیاری تحت فشار سرمایه گزاری خوبی کرده اما مدیریت مصرف آب با  سطح زیر کشت کشاورزی ما همخوانی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس  در ادامه گفت : کشاورزان با وجود اینکه از آبیاری تحت فشار  استفاده کردند ولی سطح زیر کشت خود را افزایش داده که متاسفانه نتیجه آن مصرف بیش از آبی بوده که در آبیاری سنتی  استفاده می شد لذا  باید هماهنگی بین دو بخش آب و کشاورزی بوجود بیاید.

هاشمی تختی استفاده از انرژی تجدید پذیر را جزء  ضرورت های کشور دانست و تاکید کرد : ما باید از انرژی تجدید پذیر مانند انرژی خورشید برای ساخت نیروگاه خورشیدی استفاده کنیم تا آینده دچار کمبود منابع  و آلودگی محیط زیست نشویم  و هرمزگان نیز بعلت  شرایط  جوی، موقعیت مناسب برای استفاده از این نیروگاه خورشیدی را دارد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس در پایان از هزینه های سرسام آور برق انتقاد کرد گفت : تعرفه برق در مناطق گرمسیری بالاست و متاسفانه هزنیه برق و پرداخت آن برای  همه مخصوصا قشر روستایی بسیار سنگین است و باید برای مناطق گرمسیری تخفیفی در این زمینه اعمال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه