English

ورزشکاران در خط مقدم فرهنگ پهلوانی و قهرمانی با اهدای خون

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: برای توسعه فرهنگ اهدای خون در جامعه و قرار دادن یک تقویم منظم اهدای خون در هر فصل برای اهداکنندگان خون به همکاری و ترویج این فرهنگ از طریق رسانه ها و چهره های مورد وثوق مردم همچون پهلوان فردین معصومی و سهیل پرسته و دیگر ورزشکاران و قهرمانان نیاز داریم.

ورزشکاران در خط مقدم فرهنگ پهلوانی و قهرمانی با اهدای خون

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد مرادی گفت: برای توسعه فرهنگ اهدای خون در جامعه و قرار دادن یک تقویم منظم اهدای خون در هر فصل برای اهداکنندگان خون به همکاری و ترویج این فرهنگ از طریق رسانه ها و چهره های مورد وثوق مردم همچون پهلوان فردین معصومی و سهیل پرسته و دیگر ورزشکاران و قهرمانان نیاز داریم.

مرادی با اشاره به اینکه اهدای خون یک حرکت انسانی است، بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌ های فاقد جایگزین آن بخصوص اهدای پلاکت و سلولهای بنیادی یک ضرورت است و حفظ سلامتی به یک دغدغه اساسی برای تمام مردم دنیا تبدیل شده است.

وی جایگاه ورزشکاران در ترویج فرهنگ اهدای خون در میادین بین المللی  افتخارآمیز دانست و اظهار داشت: سازمان انتقال خون با ترویج فرهنگ کمک به انسان هایی که تنها راه نجاتشان دریافت خون است منش پهلوانی و مردانگی را گسترش می دهد  و به راستی که میتوان گفت هر اهداکننده خون یک پهلوان ملی است.

 مرادی  ایثارگران را بالاترین سرمایه‌های اجتماعی دانست و افزود : اهدا کنندگان ایثارگرانه خون خود را در اختیار بیماران قرار می‌دهند و مصداق این آیه شریفه قرآنی که «هر کس در نجات جان انسانی کوشش کند مانند این است که جان همه انسان‌ها را نجات داده است» هستند.

مدیر کل انتقال خون گیلان، خاطرنشان شد: مردم ما در انجام کارهای خیرخواهانه و انسانی همیشه در تمام دنیا بی نظیر بوده اند و باید این فرهنگ اهدای خون را از طریق رسانه ها و تبلیغات به گوش همه رساند و ایمان دارم این مردم با کرامت برای کمک به هموطنان بیمار و نیازمند خود پیشقدم خواهند شد.

فردین معصومی سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی کشور گفت: من همیشه برای کارهای انسانی با جان و دل به  میدان می آیم و امثال ما ورزشکاران و هنرمندان باید در امر اهدای خون تلاش و همکاری کنند تا جوانان دیگر ببینند و به این کار تشویق شوند چراکه همنوع های ما در تخت بیمارستان بستری هستند و نیاز به خون دارند و مطمئنم مردم ما که همیشه در کار خیرپیش قدم و طرفدار سیره پهلوانی هستند در سریعترین زمان ممکن صف های طولانی اهدای خون را تشکیل خواهند داد.

فردین معصومی به تاثیراهدای خون و انجام کار خیر و خداپسندانه در بعد قهرمانی و پهلوانی ورزش اشاره کرد و افزود: ورزشکاران همیشه در روزهای سخت به مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و به ائمه اطهار علیه السلام اعتقاد دارند و دست بسوی آنها داراز می کنند و بعدازقهرمانی هم لذت آن به این هست که ما هم بتوانیم در کارخیر کمک کرده باشیم ؛ مثل شهید حججی که رفت ، نفس داد تا ما نفس بکشیم وما کمترین کاری که می توانیم انجام دهیم مشارکت در اهدای خون و نجات جان بیمار است.

وی خطاب به ورزشکاران و جوانان بیان کرد: ورزشکاران مثل همیشه و هم جا ما را کمک و در کار خیر پیش قدم باشند و با حضورشان دل خیلی از خانواده ها را شاد کنند و در بخشیدن زندگی دوباره به بیمار سهیم باشند.

در پایان این دیدار صمیمانه پهلوان فردین معصومی  خون خود را به بیماران نیازمند هدیه کرد و از سوی اداره کل انتقال خون استان گیلان فردین معصومی و سهیل پرسته بعنوان سفیران انتقال خون معرفی شدند.

شنبه 6 آبان سال1396 فردین معصومی؛ چهره محبوب و مردمی ورزش ایران، سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی ایران  و سهیل پرسته قهرمان کشتی ساحلی جهان ( 2017 ترکیه ) با حضور در انتقال خون گیلان، در کنار اهداکنندگان خون حاضر شدند و پهلوان فردین معصومی ضمن ستایش فرهنگ اهدای خون، این کار را یک فرهنگ پهلوانی خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه