English

گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی یک طلبه:

هنر بنمای اگر داری نه گوهر

اسماعیل آذری‌نژاد امام جماعت مسجد امام علی (ع)، روحانی که تمام دغدغه زندگی‌اش این است که مهارت‌های زندگی را با قصه‌خوانی، نمایش‌های عروسکی، تئاتر، کلاس‌های نقاشی و ورزش به کودکان بیاموزد.

هنر بنمای اگر داری نه گوهر

به گزارش خبرگزاری موج از دهدشت، حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد امام جماعت مسجد امام علی (ع) دهدشت، روحانی که تمام دغدغه زندگی‌اش این است که کودکان را با قصه‌خوانی، نمایش‌های عروسکی، تئاتر، کلاس‌های نقاشی و ورزش به سمت مهارت‌های زندگی سوق دهد.

حجت‌الاسلام آذری‌نژاد در گفت‌وگویی با خبرنگار موج، اظهار کرد: «نزدیک به چهار سال است که امام جماعت مسجد این محله شده‌ام، از همان ابتدای آغاز به کارم متوجه شدم، که این محله یکی از محله‌های آسیب‌خیز دهدشت محسوب می‌شود.»

حجت‌الاسلام آذری‌نژاد ادمها داد: در این محله فقر مالی و آسیب‌های اجتماعی (خشم و.. ) بیشتر دیده می‌شود، و کودکان امکان دسترسی به کتاب‌های غیردرسی و مدارس عالی را نداشتند. به همین دلیل بیشتر تمرکز خود را روی کتاب و کودکان گذاشتم، و تا الآن توانستم به کمک خیرین خارج از استان و کمک‌های مردمی و نذورات، بهترین و به‌روزترین کتاب‌های غیردرسی درزمینهٔ کودکان و نوجوانان را تهیه، و در اختیار بچه‌های مسجد بگذارم.

روحانی 3

این کارشناس دینی می‌گوید: از آنجا که نصیحت کردن و سخنرانی، شیوه تربیتی و اثرگذاری برای کودکان و نوجوانان نیست، سعی می‌کنم مهارت‌های زندگی (کنترل خشم، مقابله با استرس و ترس، ایجاد امید و پرورش فکری) را در قالب قصه‌خوانی، نمایش‌های عروسکی، تئاتر، کلاس‌های نقاشی و ورزش به بچه‌ها بیاموزم.

وی افزود: هر شب در مسجد کلاس قصه‌خوانی و ارائه نظرات بچه‌ها را داریم، اما از آنجایی‌ که فضایی مناسب برای تشکیل کلاس کودکان در مسجد نیست، و برخی از بزرگ‌سالان به سروصدای بچه‌ها اعتراض می‌کنند. مجبور هستیم که برخی از شب‌ها کلاس‌ها را در پارک روبه روی مسجد در فضای و نور نامناسب برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام آذری‌نژاد بیان کرد: همچنین مدارس نزدیک محله که کودکان در آن تحصیل می‌کند را نیز شناسایی کردیم از جمله مدرسه حضرت لیلا، امام خمینی و شهید مدرس، و بعد از گفت‌وگو با مدیران این مدارس، فضایی را در اختیار ما گذاشتند، که آن را مرتب و رنگ‌آمیزی کرده و با میز، صندلی، وسایل لازم و کتاب مجهز کردیم، تا بچه‌ها زنگ انشا و هنر به آنجا مراجعه کنند.»

این کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه صحبت‌های خود گفت: از مسئولان تقاضا داریم که ساختمانی در اختیار ما گذاشته، تا در این محله که یکی از آسیب‌پذیرترین محله‌های دهدشت است، با کمک خیرین خارج استان و کمک‌های مردمی کتابخانه تخصصی کودک ایجاد شود.

روحانی

وی می‌گوید: روزهای پنج‌شنبه‌، به همراه چند نفر از شاگردانم به چند روستای آسیب‌خیز دهدشت می‌رویم، و کلاس‌های قصه‌خوانی، تئاتر و ورزش را برای بچه‌های روستا برگزار می‌کنیم، و تصمیم داریم فضای شاد برای بچه‌های این روستاها ایجاد کنیم، و در مدارس آن‌ها اتاقی را رنگ‌آمیزی و مجهز به کتاب کنیم، تا زنگ انشا و هنر به آنجا مراجعه کنند.

این امام جماعت مسجد اظهار کرد: از دیگر مشکلات کودکان و نوجوانان محله گلزار دهدشت، عدم سالن ورزشی و فضای مناسب بازی است. متاسفانه با پیگیری‌های مکرر، مسئولان در این خصوص ما را یاری نکردند، در صورتی که اگر شهرداری یا مسئولان شهرستان قطعه زمینی را در اختیار ما بگذارند، با کمک خیرین و کمک‌های مردمی می‌توانیم آن را تا حدودی قابل‌استفاده کنیم.

روحانی2

حال از مسئولان انتظار می‌رود این روحانی هنرمند و متعهد را مورد حمایت قرار دهند، و نسبت به پرورش فکری و خلاقیت کودکان و نوجوانان شهر خود، و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کاهلی نکنند.

هنر بنمای اگر داری نه گوهر

گل از خار ست و ابراهیم از آزر «سعدی»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه