English

شهردار مشهد مقدس در نشست خبری شهرداران کلانشهرها:

تعامل مطلوبی میان شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی وجود دارد

شهردار مشهد مقدس گفت: با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تعامل بسیار مطلوبی داریم و برای همراهی و همدلی جلسه‌هایی را برگزار می‌کنیم تا برای بهبود حال زائران و مجاوران راه‌حل‌هایی ایجاد شود.

تعامل مطلوبی میان شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم تقی‌زاده خامسی عصر امروز در نشست مشترک شهرداران کلانشهرها در شهرداری مشهد اظهار داشت: از سال 60، 55 درصد اعتبارات شهرداری‌ها توسط دولت تامین می‌شده که تاکنون به 10 درصد رسیده که صرف شهرهای کوچک‌تر می‌شود.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: اگر منابع مالی قطع شده، آسان‌ترین راه فروش تراکم است که همه به آن روی آورده‌اند و همه هم می‌گویند که خوب نیست. این اتحاد در گفتمان، راه‌حل نشان نمی‌دهد اما وقتی سر ماه می‌بینند که نمی‌توانند حقوق کارمند خود را بپردازند، به تراکم‌فروشی روی می‌آورند.

تقی‌زاده خامسی افزود: باید به سمت عوارض پایدار رفت. آن هم به دولت‌ها مربوط است. امروز حتی عوارضی که متعلق به شهرداری‌هاست، به شهرهای بزرگ بر نمی‌گردد. در نخستین برنامه‌ای که در جلسه بعد خواهیم داشت باید در زمینه عوارض پایدار گفت‌وگو کنیم و این حداقلی است که می‌توان انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: دولت نگاه مثبتی را به شهرداری‌ها شروع کرده و حضور نجفی در هیئت دولت یک حرکت جدید است. خوشبختانه شهردار تهران در هیئت دولت خود را نماینده همه شهرداری‌ها می‌داند و از مطالبات همه دفاع خواهد کرد.

تقی‌زاده خامسی تصریح کرد: حداکثر تا یک ماه آینده طرح جامع مشهد را ابلاغ می‌کنم تا به باقی طرح‌ها برسیم. ما برای مشهد طرح جامع و تفصیلی نداریم و پهنه بلندمرتبه‌سازی مشخص نشده است. تلاش داریم ناحیه به ناحیه برای برج‌سازی ضوابط را مشخص کنیم.

شهردار مشهد مقدس در مورد تعامل شهرداری مشهد با آستان قدس رضوی اظهار داشت: با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تعامل بسیار مطلوبی داریم و برای همراهی و همدلی جلسه‌هایی را برگزار می‌کنیم تا برای بهبود حال زائران و مجاوران راه‌حل‌هایی ایجاد شود.

وی افزود: آسان‌ترین و راحت‌ترین راه برای شهرداری‌ها فروش تراکم بوده و همه کلانشهرها در این موضوع توافق نظر دارند البته همه می‌دانیم که تراکم غیرقانونی کار درستی نیست، اما هیچکس به شهرداری‌ها راه حل نشان نمی‌دهد و همه قاطعانه اعلام می‌کنند نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم اما وقتی با مشکلات روبه‌رو می‌شوند بهترین راه را تراکم فروشی می‌بینند.

تقی‌زاده خامسی تصریح کرد: امروز باید به سمت عوارض پایدار برویم که در دست دولت است در گذشته تنها 15 درصد از مالیات شهرها به شهرها بازگشت داشت اما امروز عوارض بخش عمده به شهرهای بزرگ برنمی‌گردد و تنها به شهرهای کوچک می‌رسد البته این بد نیست اما نباید به قیمت فراموش کردن شهرهای بزرگ ختم شود.باید با دولت در رابطه با عوارض پایدار صحبت کنیم تا عوارض هر شهر به خود شهر برگردد و دولت برای تعادل در شهرها باید از طریق مالیات به شهرهای کوچک کمک کند.

وی افزود: یک شهروند در سال 120 هزار تومان عوارض پرداخت می‌کند ما می‌دانیم که دولت گرفتار است و تنها انتظار داریم که راه را برای ما هموار و زیرساخت‌های حمل و نقل را پرداخت کند؛ ما در کنار دولت هستیم و حمایت می‌کنیم و انتظارمان این است که حقوق شهرهای بزرگ به خود شهرها برگردد نه اینکه در دیگر شهرها هزینه شود.

تقی‌زاده خامسی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با طرح ترافیک حرم و آلودگی شهر مشهد عنوان کرد: وقتی طرح جامع نداریم نمی‌توانیم ادعا کنیم طرح جامع ترافیک داریم شهرداری بیشتر از توان خود کاری می‌کند و باید در حوزه فرهنگی بیشتر به سمت فرهنگ شهرنشینی برویم زیرا این خلأ وجود دارد و معاونت فرهنگی باید به این سمت برود و شعار شهر مشهد "شهر هوشمند" است و باید به سمت شهر هوشمند پیش برویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه