English

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور در خرم‌آباد، گفت:

اجرای طرح مقاوم سازی مدارس کار بی‌نظیری است

معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از اجرای طرح مقاوم سازی مدارس کشور خبرداد و گفت : این حرکت بی نظیر ایران به الگویی برای سایر کشورها تبدیل کرده است.

اجرای طرح مقاوم سازی مدارس کار بی‌نظیری است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، علی شهری در نشست هم‌اندیشی کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: از 111 هزار کلاس درس کشور،  540 کلاس درس معادل 20 درصد توسط خیران مدرسه ساز احداث شده است.

وی تاکید کرد: مشارکت های مردمی و خیرین در حوزه کاری مدرسه سازی کشور بی نظیر عمل کرده است به طوریکه به راحتی می توان در هیچ جای دنیا چنین الگویی وجود ندارد.

شهری ادامه داد: بسیاری از کشورهای جهان خواهان انتقال و ارائه چنین الگوی موفقی برای جلب مشارکت های مردمی هستند؛ و این الگو می تواند الگوی ارزشمندی برای ارائه به کشورهای جهان باشد.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور، افزود: سالانه مبلغ هشت هزار میلیارد ریال به کمک خیرین محقق می شود و با کمک 2 هزار میلیارد ریالی سازمان نوسازی مدارس می توان بخشی از مشکلات مرتبط با مدارس را در کشور مرتفع کرد.

وی گفت: با توجه به وجود حدود 60 مدرسه خشتی و گلی در استان لرستان این آمادگی وجود دارد که با همکاری و مشارکت سه جانبه مجمع خیرین مدرسه ساز، سازمان نوسازی مدارس و استانداری لرستان، نوسازی این مدارس را انجام داد به طوری‌که هر یک از این نهادها یک سوم هزینه‌ها را بر عهده گیرد.

معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: در حال حاضر 60 مدرسه خشتی و گلی، 181 مدرسه کانکسی و 86 مدرسه چادری در لرستان وجود دارد که مدرسه های چادری متناسب با شرایط زندگی وجود دارند یعنی چون امکان بردن مصالح نیست خانه های مردم از جنس چادر و مدارس از جنس چادر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه