English

استاندار اصفهان خبر داد:

افزایش ۲۶ درصدی ارزش صادرات استان اصفهان در ۷ ماهه ابتدای سال۹۶

استاندار اصفهان گفت: از افزایش ۲۶ درصدی ارزش صادرات استان در ۷ ماهه ابتدای سال ۹۶ و ارتقا رتبه صادرات استان اصفهان در جایگاه ششم خبر داد.

افزایش ۲۶ درصدی ارزش صادرات استان اصفهان در 7 ماهه ابتدای سال96

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، رسول زرگرپور در جلسه کمیته صادرات استان اصفهان با تشریح گزارش صادرات استان اصفهان در 7 ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد ازلحاظ وزنی و 26 درصد ازلحاظ ارزشی افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه رتبه صادرات استان از رتبه نهم به رتبه ششم ارتقا یافته است، افزود: ارزش صادرات استان اصفهان در 7 ماهه نخست سال جاری 26 درصد افزایش داشته است، همچنین 3.2 درصد سهم صادرات کشور متعلق به اصفهان است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با رفع مشکلات مربوط به صادرات فرش دستباف، ارزش صادرات این فرش طی دو ماه گذشته بیش از یک‌میلیون و 400 هزار دلار بوده است که این مقدار نسبت به 5 ماهه نخست سال جاری رشد چشمگیری داشته است.

وی به گزارش شرکت‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه پیرامون عدم ثبت مبدأ تولید صادرات این شرکت‌ها اشاره و بیان کرد: تولیدات این دو شرکت که از بندرهای جنوب کشور صادر و بدون درج استان و با نام استان انبارگیری شده صادر می‌شود سبب کاهش آمار صادرات استان شده است که این موضوع علاوه بر مخدوش شدن آمار صادرات استان سبب می‌شود اصفهان از مزایای همچون ارزش‌افزوده صادرات و درآمدهای دیگر که به استان صادرکننده تعلق می‌گیرد، محروم شود، در این راستا صادرکنندگان اصلی نباید اجازه دهند درآمدی که به مردم استان اختصاص دارد به دیگر استان‌ها برود و اصفهان باید جایگاه خود را در صادرات به دست آورد.

وی خواستار تشکیل جلسه‌ای با مسئولان شرکت‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه و گمرک استان شد و خاطرنشان کرد: باید مشکلات موجود هرچه سریع‌تر برطرف شود تا تمامی صادرات استان از گمرک اصفهان صادر و مبدأ تولید اصفهان قید شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر استان بر افزایش صادرات متمرکز شده است، اضافه کرد: قدم‌های خوبی در این بخش برداشته‌ شده و کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی نیز باید در این زمینه فعال‌تر عمل کند و در حل مشکلات همکاری نماید، همچنین با توجه به اینکه هرکجا مشکلی برطرف شده نتایج آن در آمار به‌خوبی نمایش داده‌شده، نشان از وجود مشکلات سطحی است که قابل‌حل است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه