English

مدیرکل سازمان استاندارد گیلان:

هر مصرف کننده یک بازرس برای اداره کل استاندارد باشد/ با تولید طلای غیراستاندارد و طلای قاچاق برخورد می شود

مدیرکل سازمان استاندارد گیلان با بیان اینکه فرهنگ مطالبه گری را از مردم می خواهیم، گفت: هر مصرف کننده باید یک بازرس برای اداره کل استاندارد باشد.

هر مصرف کننده یک بازرس برای اداره کل استاندارد باشد/ با تولید طلای غیراستاندارد و طلای قاچاق برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، داریوش اشکانی پور درجمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم همکاری مردم در امر استانداردسازی اظهار کرد: مردم باید در حوزه استاندارد با حقوق شهروندی آشنا باشند و فرایند استانداردسازی هیچ‌گاه محقق نمی‌شود مگر اینکه مردم در جریان استانداردسازی مشارکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم بزرگ‌ترین نهاد نظارتی در راستای استانداردسازی هستند، افزود: هرکدام از شهروندان می‌توانند یک کارشناس سازمان استاندارد باشند و در امر نظارت به  ما کمک کنند.

مدیرکل سازمان استاندارد گیلان با اعلام اینکه نخریدن محصولات نامرغوب بزرگ‌ترین کمک مردم به بهبود کیفی‌سازی و استانداردسازی است، بیان کرد: مردم می‌توانند با نخریدن کالاهای غیراستاندارد کالاهای غیراستاندارد را از بازار خارج کنند.

اشکانی پور با تأکید بر اینکه سازمان استاندارد دو وظیفه عمده در راستای کیفی‌سازی محصولات در بازار را دارد، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد در ابتدا از مصرف‌کننده برای خریدن محصولات مرغوب تأکید و سپس بر لزوم تولید محصولات باکیفیت در کارخانه‌ها تاکید می‌کند.

وی با اذعان به اینکه سازمان استانداردسازی دنبال مچ‌گیری نیست افزود: سازمان استاندارد پلیس استانداردسازی نیست بلکه سعی می‌کند تا با مشاوره قانونی و فنی محصولات باکیفیت و مرغوب به بازار عرضه شود.

مدیرکل استاندارد گیلان با تاکید بر جمع‌آوری محصولات نامرغوب در بازارهای سطح استان، بیان کرد: سازمان استاندارد با داشتن اهرم‌های قانونی بازار استان را از کالاهای نامرغوب پاک خواهد کرد.

اشکانی پور در تبیین نظارت سازمان استاندارد بر کالاهای وارداتی در منطقه آزاد انزلی، گفت: کالاهایی که استانداردسازی شده‌اند در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شوند و پس از سه ماه اگر دارای استاندارد نباشند از بازار خارج می‌شوند.

وی بابیان اینکه تمام سعی استاندارد بر بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی است، گفت: انتخاب حق مشتری است اما سازمان استاندارد تلاش می‌کند تا کالای ایرانی استاندارد بخرد.

مدیرکل استاندارد گیلان بابیان اینکه بسیاری از کالاهای استاندارد ایرانی توان رقابت با کالاهای خارجی دارند، گفت: ما تاکید می‌کنیم در شرایط برابر مردم انتخاب خود را بر خریدن کالاهای ایرانی متمرکز کنند.

اشکانی پور با تاکید بر اینکه استاندارد شروع کیفی سازی است، افزود: برای کیفیت تعاریف زیادی مطرح‌شده اما بنده معتقدم کیفت فرایندی است که مصرف‌کننده را به وجد بیاورد.

وی بابیان اینکه کیفیت استانداردسازی در فرایند زمان تعریف می‌شوند، گفت: درزمانی خودروی ژیان بهترین خودرو در زمان خود محسوب می‌شد و همه از کیفیت آن راضی بودند اما در حال حاضر هیچ‌کس از کیفیت بهترین ژیان در آن زمان استقبال نمی‌کند.

مدیرکل استاندارد گیلان همچنین در خصوص کیفی سازی تجهیزات ورزشی و اسباب‌بازی در پارک‌های سطح شهر رشت، گفت: برخی از امکانات ورزشی در سطح پارک‌های استان نظیر پارک شهر فومن و قدس در رشت  به دلیل اینکه صدمات جانی به شهروندان می‌زدند از گردنه خدمات خارج‌شده‌اند و باید مجوز نظارت بر کیفی سازی را دریافت کنند.

اشکانی پور هم‌چنین در خصوص استانداردسازی پل‌های عابر پیاده بیان کرد: همه شرکت‌ها در حین ارائه خدمات باید استانداردسازی را رعایت کنند و پل‌های عابر پیاده باید استانداردهای لازم را رعایت کنند.

وی بابیان اینکه شهرداری‌ها باید بر شرکت‌های خدماتی و احداث پل‌های عابر پیاده نظارت داشته باشند، افزود: شهرداری‌ها و مجریان خدمات شهری نظیر پل‌ها باید استانداردها را در احداث پل‌ها رعایت کنند و بر آن‌ها نظارت کافی داشته باشند.

مدیر کل استاندارد گیلان، هر مصرف کننده را یک بازرس برای اداره کل استاندارد خواند و گفت: باید با نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان، بازارهای تمیز ایجاد کنیم.

به گفته وی، شعار استاندارد امسال این است:«کالای استاندارد ایرانی میخرم»است که در گذشته شعار با فعل «بخر» ارائه میشده است.

اشکانی پور با بیان اینکه  طلا مشمول استاندارد اجباری است تاکید کرد:  مردم طلا را با نشان استاندارد خریداری کنند زیرا نبود آرم استاندارد در طلا نشانه بی کیفیتی کالا است و با تولید طلای غیراستاندارد و طلای قاچاق برخورد می شود، وی ادامه داد: اخیرا استاندارد تله کابین ها و بالابر ها نیز جزوطرح استاندارد اجباری قرار گرفته است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه