English

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

نگاه ایران به مذهب امام شافعی نگاه بسیارمثبتی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: نگاه ایران نسبت به مذهب امام شافعی، نگاه بسیار مثبتی است و این خود عامل تقویت و جلوگیری از انحرافات است.

نگاه ایران به مذهب امام شافعی نگاه بسیارمثبتی است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست روسای دانشگاه‌های اندونزی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این نشست‌ها و مبادله افکار موجب نزدیک‌شدن مسلمانان به همدیگر می‌شود که نیاز است این جلسات و ارتباطات توسعه و تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دشمنان با تبلیغات سعی دارند مسلمانان را از هم دور نگه دارند و برای رسیدن به این هدف از هر روشی استفاده می‌کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه بر خلاف آنچه در تبلیغات دشمنان وجود دارد، مسلمانان ایران زمین از شیعه و سنی بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند که زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان این دو مذهب در کنار هم در کردستان مصداق عینی این مدعاست.
وی از وحدت به عنوان اصل مهم و از دستورات خداوند نام برد و گفت: خداوند مسلمانان را برادر خوانده و بر همین اساس همه باید این وحدت و برادری را حفظ کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: مسلمانان در سراسر این جهان هستی باید برای تقویت و توسعه هرچه بیشتر وحدت و برادری در جهان اسلام تلاش کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی از افزایش ارتباط بین دو کشور ایران و اندونزی در سال‌های اخیر ابراز خشنودی کرد و گفت: در سفر نماینده وزارت دین اندونزی به ایران و حضور دو روزه آنها در سنندج، دیدگاه آنها با آنچه قبل از سفر تصور می‌کردند کاملا فرق کرد.
وی اضافه کرد: در آن سفر عزیزانی که به ایران آمده بودند در نشستی که در سنندج برگزار شد عنوان کردند که وحدت و برادری که در ایران وجود دارد بسیار قابل توجه و مثال‌زدنی است. 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه همین تغییر دیدگاه موجب شد در سال گذشته مجمع جهانی تقریب مذاهب یک کنفرانس وحدت اسلامی با همکاری سازمان محمدیه در مجلس برگزار کند، تصریح کرد: این کنفرانس با حضور رئیس مجلس و با شرکت 33 استان برگزار شد که در همین کنفرانس پیشنهاد برگزاری پیش کنگره‌های امام شافعی را دادیم و تا به امروز در چندین استان و حتی در کشور عراق این پیش کنگره‌ها در حد قابل قبولی برگزار شده است.


آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین پیروان امام شافعی‌ در اندونزی زندگی می‌کنند برگزاری پیش‌کنگره امام شافعی را در آن کشور دستور کار قرار دادیم که تا کنون دو پیش‌کنگره امام شافعی در دو استان پر جمعیت این کشور برگزار شده است.
وی اضافه کرد: پیش کنگره‌هایی که در این کشور برگزار شد، زمینه را برای ارتباط بیشتر بین ایران و اندونزی فراهم کرده است و امیدواریم شاهد تقویت و توسعه هرچه بیشتر این ارتباطات باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به برگزاری جلسات مختلف با قشرهای دانشگاهی، علمای دینی و مسوولان دولتی کشور اندونزی  گریز کوتاهی زد و گفت: به نظر من برگزاری این جلسات و پیش کنگره‌های امام شافعی در این کشور می‌تواند بستر ارتباط هرچه بیشتر بین دو کشور را به ویژه با منطقه غرب کشورعلل خصوص کردستان که درصد بالایی از مردم آن پیرو امام شافعی هستند فراهم سازد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه برای افزایش این ارتباطات ایجاد یک سری بسترها در خود استان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: یکی از این بسترها که در استان ایجاد شده مرکز تخصصی امام شافعی است که الان مقطع کارشناسی ارشد فقه امام شافعی در آن تدریس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این بستر زمینه تحصیل برای شافعی مذهب‌های داخلی و خارج از کشور را فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: نگاه ایران نسبت به مذهب امام شافعی، نگاه بسیار مثبتی است و این خود عامل تقویت و جلوگیری از انحرافات است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: به همین منظور و برای بین‌المللی‌کردن آن، سایت شافعی‌نیوز راه‌اندازی شده است که اعتبار آن از محل اعتبارات مصوب دفتر مقام معظم رهبری تامین شده است.
وی تصریح کرد: در سطح بین‌المللی هم جلساتی که با آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب داشتیم  قرار شد که کنگره امام شافعی همزمان با کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار شود.
وی اظهار داشت: علاقه شدیدی در بین مردم اندونزی برای آمدن به ایران وجود دارد و این را به خوبی در جریان سفر به آن کشور مشاهده کردیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قطعا ارتباطاتی که به شکل‌های مختلف قرار است با برنامه‌ریزی بین دو کشور ایجاد شود می‌تواند موجب بهره‌مندی هر دو طرف از ظرفیت‌های همدیگر شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه مباحث علمی، مباحث دینی و غیره از دیگر ظرفیت‌هایی است که دو کشور می‌توانند با هم تبادل و ارتباط داشته باشند، خاطرنشان کرد: برخی از نیازهایی که در کشور اندونزی وجود دارد و بسترهای پاسخگویی به آنها در ایران هست و بلعکس از دیگر بسترهای ارتباط بیشتر بین هر دو کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت:  علاقه قلبی به سادات که در بین مردم کردستان وجود دارد در میان مردم اندونزی نیز نمایان بوده و همین موضوع می‌تواند زمینه نزدیکی قلوب را در بین آنان فراهم سازد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در پایان اذعان کرد: امیدواریم این سفر، بستر خوبی برای ایجاد ارتباطات بیشتر بین مردم دو کشور باشد و این رفت و آمدها بیشتر و در نهایت همه مسلمان‌ها همدیگر را پیدا کنند تا قدرت واقعی خود را بازیابند و در راستای جهانی کردن اسلام از این قدرت استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه