English

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان؛

احشام و شترهای سرگردان در جاده‌های هرمزگان نیاز به ساماندهی دارند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خواستار ساماندهی احشام و شترهای سرگردان در جاده‌های هرمزگان در جهت کاهش تصادفات شد.

احشام و شترهای سرگردان در جاده‌های هرمزگان نیاز به ساماندهی دارند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، رضا مدرس در نشست شورای ترافیک استان هرمزگان با تاکید بر لزوم ساماندهی احشام سرگردان در جاده‌ها، اظهار داشت: آمار تصادفات برخورد وسایل نقلیه با احشام در هفت ماهه نخست سال 96 در هرمزگان در مجموع سه فقره تصادف فوتی با سه نفر متوفی و پنج فقره تصادف جرحی با 14 نفر مجروح بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده تصادفات احشام در هرمزگان مرتبط با حوزه شرق استان بخصوص شهرستان سیریک و محور میناب به جاسک است، برنامه‌ریزی جهت کنترل و کاهش تصادفات در این منطقه صورت گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: همکاری بیشتر دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری‌ها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، شرکت آب و فاضلاب روستایی و دهیاری‌ها جهت ساماندهی شترهای سرگردان در هرمزگان لازم است.

مدرس تصریح کرد: شتر برای هرمزگان و بخصوص مردم شرق استان نعمت است و از لحاظ ارتقاء سطح اقتصادی و اشتغالزایی مردم نقش بسزایی دارد اما باید  ضمن پیگیری جهت توسعه آن تلاش‌های ویژه‌ای جهت ایمنی جان هموطنان نیز صورت گیرد و با تمهیداتی از جمله فرهنگ‌سازی و آموزش شترداران، مکا‌ن‌یابی جهت تامین آب شرب مورد نیاز شتر، احداث آبشخورها، توسعه جایگاه‌های دام، نصب زیر گذر و گاردریل در مناطق پرتردد، پلاک‌کوبی و نصب شبرنگ بر گردن و پاهای شترها از خطرات ناشی از تصافات وسایل نقلیه با شتر در محورهای استان بکاهیم.

وی گفت: در این زمینه باید نقشه جامعی به نحوی که محل بیشترین تصادفات و مکان‌هایی که بیشترین عبور شتر از سطح  جاده‌ها صورت می‌گیرد در آن مشخص شده باشد، تهیه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بر همکاری و مساعدت بیشتر دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل و ترافیک با پلیس راه استان تاکید کرد و بیان داشت: در ارزیابی انجام شده توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان رتبه دوم کشوری را کسب کرد که از تمامی دستگاه‌های عضو شورای ترافیک استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی