English

معاون استاندار کرمانشاه:

نماز و دین نجات‌دهنده جامعه از خطرات هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: موضوعی که جامعه را از خطرات نجات می‌دهد دین، اخلاق و نماز است لذا باید با انجام یکسری برنامه‌ها، دستاوردهای برای مساجد و نمازخانه‌ها در سراسر استان داشته باشیم تا جوانان بیش‌ازپیش با فرهنگ نماز آشنا شوند.

نماز و دین نجات‌دهنده جامعه از خطرات هستند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رحیمی در جلسه هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی به‌منظور تحقق عنوان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که با حضور مسئولین کشوری و استانی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: نماز به انسان نظم و انضباط می‌بخشد بنابراین یکی از موضوعات مهم برای جاری شدن نظم در زندگی، توجه به نماز است.

وی اظهار داشت: یکی از اثرات بسیار مهم نمازخواندن، توجه به تنظیم وقت است لذا باید دقت و نظم در زندگی را از نماز یاد بگیریم.

مهندس رحیمی با اشاره به توجه خاص امام خمینی (ره) به نظم و تعیین وقت در برنامه‌های خود خاطرنشان ساخت: نحوه ورود و خروج حضرت امام خمینی (ره) در نجف اشرف طوری بود که بازاریان و کسبه نجف ساعت خود را با رفت‌وآمدهای ایشان تنظیم می‌کردند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید درزمینهٔ ترویج نماز در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و دانش آموزان فرهنگ‌سازی صحیح صورت گیرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری و بزرگان کشور همواره به ترویج فرهنگ نماز بسیار تأکید کرده‌اند لذا با توجه به وظیفه‌ای که داریم باید از این فضا و فرصت برای پیشبرد انقلاب و کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات انجام‌شده در برگزاری اجلاس نماز امسال در سراسر کشور تحت عنوان نماز و فضای مجازی خاطرنشان ساخت: استفاده از فضای مجازی مانند شمشیر دو لبه است به نحوی اگر درزمینهٔ استفاده از این موضوع بی‌تفاوتی صورت گیرد منجر به خطر افتادن اخلاق فرزندان جامعه می‌شود اما اگر از این فضا برای فعالیت‌های دینی و توجه دادن فکر و ذهن جوانان به مسائل دینی استفاده کنیم، کشور و جامعه به سمت تعالی، پیشرفت و توسعه واقعی رهنمون می‌شود.

رحیمی بابیان این مطلب که باید ایجاد نرم‌افزارهای جدید در بحث فضای مجازی و اجلاس سراسری در اولویت باشد، خاطرنشان ساخت: خود ستادهای اقامه نماز قادر هستند که نسبت به تهیه نرم‌افزارها و اپلیکیشن ها و تلاش در فضای مجازی اقدام کنند و بیش‌ازپیش به فرهنگ‌سازی در خصوص سوق دادن ذهن‌ها و فکرهای جوانان به امر نماز توجه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: موضوعی که جامعه را از خطرات نجات می‌دهد، دین و اخلاق و نماز است لذا باید با انجام یکسری برنامه‌ها دستاوردهای برای مساجد و نمازخانه‌ها در سراسر استان داشته باشیم تا جوانان بیش‌ازپیش بافرهنگ نماز آشنا شوند.

 وی با اشاره به سابقه دین‌داری مردم کرمانشاه خاطرنشان ساخت: یکی از استان‌هایی که در بحث موقوفات مطرح است، استان کرمانشاه است و ریشه دین‌داری و دین‌باوری این دیار ریشه بسیار کهنی در تاریخ دارد و مردم این استان همواره به انجام فرایض دینی مقید بوده و هستند.

رحیمی با اشاره به تأثیر خواندن نماز در توانمندی و ارتقاء اخلاق و رفتار خوب در انسان‌ها گفت: افراد کارآفرین و دلسوز، افرادی دین‌دار و نمازخوان هستند و این افراد به جهت توجه به مسائل دینی با تمام وجود به دنبال توسعه و پیشرفت جامعه هستند و هرگز از هیچ‌گونه اقدامی برای حل مشکلات و سعادتمندی جامعه دریغ نمی‌کنند.

وی در پایان سخنان خود بابیان اینکه انجام کارهای مربوط به نماز و فرهنگ‌سازی در خصوص تعمیق هر چه بیشتر دین در جامعه نیاز به عشق دلسوزی و علاقه دارد، گفت: از پرتو برگزاری اجلاس نماز باید به یک جهشی درزمینهٔ فراگیر شدن هر چه بیشتر فرهنگ‌سازی نماز در جامعه برسیم و توجه داشته باشیم که نماز می‌تواند موتور محرکه جامعه برای حل مشکلات جامعه به‌ویژه درزمینهٔ اجتماعی و فرهنگی در استان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه