English

انباشت زباله ها در حاشیه جاده ها، تخریب چهره شهرستان است

فرماندار صومعه سرا در جلسه کمیته پسماند گفت: انباشت زباله های مناطق روستایی و مسافرین در حاشیه جاده ها، تخریب چهره شهرستان است.

انباشت زباله ها در حاشیه جاده ها،  تخریب چهره شهرستان است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علی فتح الهی گفت: بر کسی پوشیده نیست که زباله ها چه بلایی می توانند سر محیط زیست و خانواده ها بیاورند.

فرماندار صومعه سرا ‌آلودگی آبهای سطحی و زیر زمینی، آلودگی منابع غذایی و بیماری دام و طیور را فقط جزیی از عواقب زباله ها دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهرستان انباشت زباله های مناطق روستایی و مسافرین در حاشیه جاده ها و تخریب چهره شهرستان است.

فتح اللهی با اشاره به تولید انرژی بوسیله زباله در کشورهای توسعه یافته افزود: این در حالی است که در کشور ما زباله به یک معضل تبدیل شده است.

فرماندار صومعه سرا از عدم اهتمام جدی ادارات و مردم در بحث تفکیک از مبدا زباله گله کرد و بیان کرد: در بازدیدی که از یک کارخانه کارتن سازی درشهرک صنعتی داشتیم مواد اولیه آن مواد کاغذی بازیافتی بود که برای بدست آوردن آن با مشکلات مختلفی مواجه بودند و این در حالی است که ۹۰ درصد زباله ادارات کاغذ و فراورده های کاغذی است.

فرماندار صومعه سرا اظهار داشت: شهرداران باید گزارشی واقعی از کارها و اقدامات انجام شده ارائه دهند تامشخص شود واقعا تفکیک زباله در شهرستان چند درصد است؟به چه نحوی صورت میگیرد؟چه آموزشهایی تاکنون انجام شده؟ و آیا برنامه هایی برای آینده دارند یا نه؟

وی در ادامه با اشاره به معضل حیوانات ناقل بیماری مانند سگها و... عنوان کرد: در مواقع خلوت و مکانهای کم تردد خطر حمله شغالها و سگ ها را به انسان داریم و در حال حاضر وجود بیش از حد این حیوانات شرایط بدی را در شهرستان رقم زده و از آنجایی‌که جان انسان برای ما ارزشمندتر از هرچیزی است باید اقدامات جدی در بحث ساماندهی و جمع آوری حیوانات ناقل بیماری انجام شود.

به گفته این مسوول باید تصمیمات درست واجرایی باتوجه به امکانات موجود اخذ شود و مشارکت تمام اقشار اعم از اصناف، دانش آموزان، فرهنگیان ،کشاورزان و... می تواند برای رفع این معضل کمک شایانی نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه