English

۵۱ خانه نور در کانون های مساجد گیلان فعالیت می کند

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با تاکید بر قرآن محوری کانون ها تصریح کرد: ۵۱ خانه نور در کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای گسترش فعالیت های قرآنی تشکیل شده است.

۵۱ خانه نور در کانون های مساجد گیلان فعالیت می کند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، با اشاره به اجرای طرح خانه نور در کانون های مساجد استان، گفت: فعالیت های قرآنی و احکام اولویت فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی با تاکید بر قرآن محوری کانون های مساجد استان تصریح کرد: ۵۱ خانه نور در کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای گسترش فعالیت های قرآنی تشکیل شده است.

حجت الاسلام پورابراهیم ادامه داد: تمام فعالیت های خانه نور متمرکز بر فعالیت های قرآنی است.

وی تاکید کرد: خانه های نور موظف به تربیت مربی قرآن و حافظ و قاری قرآن هستند تا بتوانند در جشنواره های قرآنی خوش بدرخشند.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اذعان کرد: تفسیر، جلسه آموزش قرآن در یکی از زمینه های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، مفاهیم، حفظ و جلسه قرآنی برای کودکان و نونهالان از حداقل فعالیت های خانه های نور در مساجد استان است.

وی، ترویج و توسعه آموزش های قرآنی، ارتقاء سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن در رشته های مختلف قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: احیای کارکردهای فرهنگی مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی بر اساس آموزه های قرآنی و روایات، ارائه الگوی مسجد طراز قرآنی برای توانمندسازی کانون ها در امور قرآنی، مشارکت در سیاست گذاری، نظارت و اجرای برنامه های قرآنی استان و همسو کردن فعالیت های موازی قرآنی در سطح مساجد، شناسایی، برقراری ارتباط، همکاری و تعامل بیشتر با سایر کانون ها، عوامل داخلی مسجد، موسسات قرآنی، ادارات، نهادها و سازمان های قرآنی، تلاش با هدف تقویت فضای قرآنی و اخلاق دینی در مسجد، محله، خانواده ها، دانش افزایی و توانمندسازی فعالان قرآنی مساجد، بهره گیری از فضای مجازی و... از اهداف کلان خانه های نور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه