English

مدیر‌کل کانون استان گیلان:

هنر، ابزاری درخدمت فرهنگ‌سازی است

مدیر‌کل کانون استان گیلان با بیان اینکه هنر ابزاری ارزش‌مند برای فرهنگ‌سازی است گفت: در این گذر فیلم و سینما می تواند با تغییر ذائقه جامعه در شکل‌دهی به اندیشه‌ها نقش آفرین باشد.

هنر، ابزاری درخدمت فرهنگ‌سازی  است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، اسفندیار ضیائی در نشست با مربیان مراکز فرهنگی هنری و درحاشیه برگزاری پودمان آموزشی« نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» اظهار کرد: تغییر نگرش جامعه نیازمند تسخیر ذائقه مردم آن جامعه است و در این مسیر بهره‌گیری از هنر، به ویژه ابزار فیلم و سینما تاثیر‌گذار خواهد بود.

مدیر‌کل کانون استان گیلان به استفاده نادرست کشور‌های غربی از این ابزار در مسیر جهت‌دهی به افکار جوامع اشاره و با تاکید بر این مساله که حفظ شاکله‌های فرهنگی هر ملت نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از پیشینه و داشته‌هاست گفت: کانون استان گیلان به عنوان یک مجموعه‌ فرهنگی دارای پایگاه اجتماعی و به پشتوانه مردمی فرهیخته و صاحب فرهنگ می تواند نقش تاثیر‌گذاری در این حوزه ایفا‌ کند.

وی فرهنگ ‌سازی را نیازمند گام‌ برداشتن آرام و مطمئن دانست و اظهار‌ کرد: فعالیت فرهنگی دیربازده است و ازاین رو ترسیم چشم‌انداز و پاسخ به این پرسش که می بایست ازکجا آغازکنیم، در نیل به اهداف بسیار اثر‌بخش خواهد‌بود.

اسفندیار ضیایی ضرورت ارتقای ظرفیت‌های علمی همکاران را مورد توجه قرارداد و با بیان این‌ که نیروی انسانی توان‌مند و چابک، ریل‌گذار حرکت‌ سریع و موثر هر مجموعه‌ای است افزود: این شاخصه‌ها در همکاران وجود دارد و ارائه‌ پیشنهاد‌های سازنده و تاثیر‌گذاری فعالیت‌های این مجموعه، بیان‌گر به کارگیری تفکر و اندیشمندی همکاران محسوب‌می شود.

ضیائی در ادامه هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز را از دیگر شاخصه‌های کانون عنوان‌کرد و با بیان این‌که تبدیل تهدید به فرصت، از اولویت‌های این مجموعه فرهنگی است، خاطر‌نشان‌کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از مدرسان برجسته گامی درهمین جهت است و این امر به یقین می تواند در تحقق اهداف بلند مدت و هم‌چنین رسیدن به اهداف برش‌های یک‌ساله تاثیر‌گذارباشد.

ضرورت نقش آفرینی همه افراد جامعه، به ویژه مجموعه‌های فرهنگی دردفاع از حقوق کودک، لزوم ایجاد ارتباط افزون‌ترمیان کانون و خانواده‌ها و هم‌چنین تاکید بر بهره‌گیری هدف‌مند از کتاب به عنوان اساس فعالیت‌های کانون ازدیگر محور‌های سخنان اسفندیارضیائی در این نشست بود و وی درپایان ابرازامیدواری کرد که برگزاری پودمان آموزشی «پودمان آموزشی نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» بتواند بیش ازپیش به ارتقای توان‌مندی همکاران درزمینه استفاده از ابزار ارزش‌مندی چون فیلم کمک‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز در این نشست به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی پرداخت و توجه به این امر را درکنار صمیمیت و توان‌مندی همکاران و هم‌چنین اعتماد خانواده‌ها به این مجموعه فرهنگی زمینه‌ساز تربیت انسان‌های سالم درجامعه عنوان‌کرد.

آمنه جاوید طبع پسند در همین زمینه نگاه ویژه مدیرکل کانون استان گیلان به برنامه‌محوری و هم‌چنین فعالیت‌های خلاقانه را یادآورشد و اظهار‌کرد: چنان‌چه تمامی شاخصه‌های خوب کانون را حفظ‌کرده و برآن بیافزاییم به یقین شاهد اتفاق‌های بهتری درآینده نیزخواهیم بود.

در ادامه این نشست مربیان فرهنگی کانون به ارایه‌ی دیدگاه‌ها و بیان پرسش‌ها خود پرداختند که با استقبال و پاسخ‌گویی مسوولان همراه‌شد.

اهدای لوح سپاس و هدیه به مربیان، بخش پایانی این نشست به شمارمی رفت که در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون رشت صورت‌گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی