English

دبیر ستاد اربعین هرمزگان:

موکب‌های خدمات‌رسان زائران اربعین شناسنامه‌دار شدند

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر ستاد اربعین استان هرمزگان گفت: امسال برای ساماندهی بهتر موکب‌ها جهت ارائه خدمات‌رسانی مناسب به زائران اربعین و تامین امنیت موکب‌ها، تمامی موکب‌ها شناسنامه‌دار شده‌اند.

موکب‌های خدمات‌رسان زائران اربعین شناسنامه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، عزیزالله کناری عنوان کرد: در استان هرمزگان از ابتدای روند شروع ثبت نام زائران اربعین تاکنون  بیش از 14 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که از این میان برای هشت هزار و 500 نفر روادید صادر شده است و روادید مابقی زائران هرمزگانی در دست صدور و پیگیری است.

وی با هشدار درباره سوء‌استفاده برخی افراد سودجو در روند صدور روادید، افزود: با توجه وجود برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب ضروری است همه زائران سید الشهدا(ع) که قصد شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) را دارند فریب افراد سودجو را در طی مراحل صدور روادید  نخورند و تنها از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت نام و سیر مراحل دریافت روادید کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان با بیان اینکه مرز خروجی زائران هرمزگان برای عزیمت به عتبات عالیات جهت شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین مرز شلمچه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: استانداری هرمزگان جهت رفاه حال زائران هرمزگانی موکبی دائمی در مزر شلمچه با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در دست احداث دارد .

کناری بیان داشت: در این موکب دائمی امکاناتی نظیر دو سالن اسکان 300 نفره برای اسکان خواهران و براداران، دو مجموعه اداری و استراحت خدمه با زیر بنای 60 متر مربع و سرویس‌های بهداشتی متعددی پیش بینی شده است.

دبیرستاد اربعین هرمزگان خاطرنشان کرد: این موکب نیازمند تجهیزات زیادی نظیر پتو، سیستم‌های سرمایشی وگرمایشی و سایر امکانات جانبی دیگری است که تحقق این مهم نیازمند یاری هم استانی‌هاست که در صورت تکمیل و تجهیز این موکب شاهد ارائه امکانات مناسبی برای زائران هرمزگانی در مرز شلمچه  در دو مسیر رفت و برگشت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: مردم هرمزگان می‌توانند از طریق شماره حساب‌ها و شماره کارت‌های ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان در بانک‌های انصار و مسکن شامل شماره حساب 13009814495 ستاد بازسازی عتبات عالیات در بانک مسکن و شماره حساب 14527001 ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در بانک انصار و همچنین شماره کارت‌های 6280231485946858 و شماره کارت  6273811075812476  متعلق به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در بانک‌های مذکور کمک‌های نقدی خود را جهت کمک برای تسریع در تکمیل  وتجهیز موکب دائمی استان هرمزگان در مرز شلمچه و خدمات‌رسانی به زائران هرمزگانی در ایام اربعین  واریز کنند .

کناری درخصوص ساماندهی موکب‌ها برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زائران حسینی‌(ع) اظهار داشت: امسال برای ساماندهی بهتر موکب‌ها جهت ارائه  خدمات‌رسانی مناسب به زائران و تامین امنیت موکب‌ها، تمامی موکب‌ها شناسنامه‌دار شده‌اند و هر موکب داری مسئول است و جهت دریافت کمک‌های مردمی بنام هر موکب یک شماره حساب بانکی افتتاح شده است و ضروریست زائران از واریز هرگونه وجه به حساب شخصی افراد جدا خودداری کنند تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان افزود: امسال  24 موکب خدمات‌رسانی شامل چهار موکب درسطح  استان، پنج موکب در مرز ایران و عراق و 15 موکب در داخل کشور عراق برای خدمات‌رسانی به زائران هرمزگانی پیش بینی شده است که این موکب‌ها در مجموع ظرفیت اسکان برای بیش از 21 هزار نفر درشبانه‌روز و پذیرایی برای نزدیک به 135 هزار نفر در شبانه‌روز را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه