English

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان گفت

ثبت‌نام بیش از ۴۵۰۰ سوادآموز در نهضت سوادآموزی استان

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه سوادآموزی گلستان رتبه نخست پوشش حجم ابلاغی کشور را کسب کرد، گفت: بیش از ۴۵۰۰ سوادآموز در نهضت سواد آموزی گلستان ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام بیش از ۴۵۰۰ سوادآموز در نهضت سوادآموزی استان

به گزارش خبرگزاری موج، ستار بردی فجوری در حاشیه بازدید از کلاس‌های آموزشی نهضت سوادآموزی در کلاله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 5 هزار سهمیه ابلاغی در دوره سوادآموزی بیش از 4500 سوادآموز برای  فراگیری سواد ثبت‌نام و مشغول سوادآموزی هستند.

وی افزود: در دوره تحکیم نهضت سوادآموزی هم در استان گلستان برای جلوگیری از رجعت به بی‌سوادی 1211 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: همچنین امسال 1843 نفر در دوره انتقال معادل ششم ابتدایی ثبت‌نام کرده اند، که سهمیه ابلاغی استان گلستان در این دوره 2500 نفر بوده است.

وی ادامه داد: استان گلستان با 74 درصد جذب، رتبه نخست کشور را کسب کرده که امیدواریم در ادامه این رتبه حفظ شده و بتوانیم جذب 100 درصدی داشته باشیم.

محوریت نهضت سوادآموزی

فجوری گفت: توجه به مناطق مرزی است و سعی ما این است افرادی که فرصت اولیه خود را برای تحصیل از دست دادن را از لحاظ ذهنی آماده کنیم تا بتوانند زندگی جدیدی را تجربه کنند که در این مسیر ولو یک نفر نیز باسواد شود با ارزش است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: درصد بی‎سوادی بانوان در استان گلستان بیشتر است و می‎توان آنها را تحت پوشش دوره‎های آموزشی قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه