English

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج:

سال گذشته تنها ۵ میلیارد تومان از جرایم کمیسیون ماده صد وصول شد

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با انتقاد از عدم اجرای احکام کمیسیون ماده صد و ماده 77 گفت: سال گذشته از مجموع 15 میلیارد تومان جریمه صادر شده تنها 5 میلیارد تومان از آن وصول شد.

سال گذشته تنها 5 میلیارد تومان از جرایم کمیسیون ماده صد وصول شد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، جلسه کمیسیون حقوقی شورای شهر با هدف ارائه راهکار مناسب در خصوص کنترل ساخت وساز غیر مجاز  با حضور جمعی از نمایندگان دستگاه های مرتبط در دفتر شهردار برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که همواره شهرداری ها در سراسر کشور با آن در گیر هستند بحث  کنترل ساخت و ساز غیر مجاز است.

جلال شریعتی بیان کرد: شیوه سنتی کنترل ساخت و ساز غیر مجاز از سوی شهرداری ها دیگر کارآمدی لازم را نداشته و مشکلات فراوانی را برای شهر و شهرداری بوجود آورده است.

وی گفت: طبق قانون، شهرداری ها در سطح شهرها مسوول جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز هستند و متاسفانه شهرداری ها هم قانون و راهکار مناسب جهت برخورد با معضل ساخت و ساز غیر مجاز در اختیار ندارند.

شریعتی افزود: متاسفانه تنها راهکار قانونی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در شهرداری ها فقط ماده صد است که این قانون هم به در ستی اجرا نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه احکام صادر شده در کمیسیون ماده صد و ماده 77 شامل جریمه نقدی و تخریب است عنوان کرد: 99 درصد از آرا تخریب به دلیل تبعات اجتماعی اجرا نخواهد شد.

جلال شریعتی اعلام کرد: سال گذشته 15 میلیارد تومان جریمه در کمیسیون ماده صد برای متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز صادر شد که تنها 5 میلیارد تومان از این جرایم وصول شد و هیچ پیگیری در خصوص وصول 10 میلیارد تومان باقیمانده در سالجاری صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه ها و نهادها باید شهرداری را در راستای کنترل ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر یاری کنند و حضور نیافتن مدیران و مسوولان برخی از دستگاه ها در این جلسات باعث تاسف است.

شریعتی  تاکید کرد : مدیران شهرداری و دیگر دستگاه ها باید با تعامل و همفکری راهکار مناسب برای کنترل ساخت و ساز غیر مجاز را ارائه نمایند و در اجرای احکام کمیسیون ماده صد آینده شهر را در نظر بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه