English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

برای مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت سمن‌ها استفاده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر استان، بر بسترسازی مناسب جهت مشارکت مردم در مقابله با توزیع مواد مخدر تاکید کرد.

برای مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت سمن‌ها استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه مواد مخدر به عنوان یک معضل در همه کشورهای دنیا مطرح است، اظهار داشت: کشور ما بواسطه موقعیت جغرافیایی که در دنیا دارد به عنوان یک محور و معبری برای انتقال مواد مخدر مورد استفاده بوده است.

وی در ادامه افزود: جامعه امروز ما، یک جامعه جوان است که بیشتر در معرض خطر قرار دارد و همواره در بحث برنامه‌های مختلف حوزه مواد مخدر جایگاه خاص و ویژه‌ای داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در مقایسه مواد مخدر با سایر کالاها بیان داشت: مواد مخدر مانند سایر کالاهای تجاری یک عرضه و یک تقاضا دارد، بعبارتی مواد مخدر توسط سودجویان و کسانی که به دنبال سوداگری هستند عرضه شده و از طرف برخی افراد جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حبیب الله خجسته‌پور با اشاره به مشارکت‌های مردمی در قالب تشکل‌های سازمان یافته، گفت: مشارکت‌های مردمی بصورت عام و تشکل‌های سازمان یافته بعنوان کسانی که از دل مردم برآمده‌ و وظیفه دولتی ندارند، اما یک عرق ملی و مذهبی آنان را به این سمت کشانده نقش مهمی در حوزه عرضه و تقاضا دارند.

وی در ادامه افزود: در حوزه عرضه مهمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم بحث مقابله است که نقش مردم در این حوزه غیرمستقیم بوده و بصورت انتقال اطلاعات به کسانی که با توزیع مواد مخدر مقابله می‌کنند همکاری نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به نقش مردم در حوزه تقاضا تصریح کرد: در حوزه تقاضا با دو موضوع مواجه هستیم، یکی بحث پیشگیری است یعنی اجازه ندهیم فردی به سمت مواد مخدر برود و تقاضا کند؛ دوم موضوع درمان کسانی است که به مواد مخدر مبتلا شده‌اند و می‌خواهیم آنان را درمان کنیم. بنابراین مردم در این حوزه نقشی مستقیم دارند.

خجسته‌پور هدف از برگزاری جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر را حضور بیشتر مردم دانست و افزود: شاُن نزول مدیران اجرایی در این جلسه به جهت بسترسازی برای حضور بیشتر و قوی‌تر مشارکت مردمی در قالب تشکل‌ها و سمن‌ها در حوزه پیشگیری، درمان و در نهایت مقابله در امر توزیع مواد مخدر است.

وی با اشاره به حضور موفق مردم در صحنه‌های بحرانی خصوصا جنگ تحمیلی بیان داشت: اگر با این رویکرد دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برنامه‌های خود را ارائه دهند می‌توانیم از نیروهای مردمی بهره‌مند شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به تهدید و خطر توزیع مواد مخدر در میان جوانان اظهار داشت: مواد مخدر سلامت و زندگی جوانان ما را تهدید می‌کند و اقتصاد ما را متزلزل نموده است. از این رو انتظار داریم عامه مردم سازمان یافته در قالب تشکل‌ها مشارکت کنند که قطعا نتیجه خواهیم گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه