English

کشف بقایایی از یک سازه قدیمی در روستای بیورزین شهرستان رودبار

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان گفت: بقایایی از یک سازه قدیمی که احتمالا حمام باشد در حین گازرسانی در روستای بیورزین کشف شد.

کشف بقایایی از یک سازه قدیمی در روستای بیورزین شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، ولی جهانی در تشریح این خبر گفت: بر اساس گزارش ناظر این اداره کل در پروژه گاز‌رسانی روستای بیور زین مبنی بر کشف سازه قدیمی در زیر جاده آسفالته روستای بیورزین شهرستان رودبار بلافاصله پروژه گاز‌رسانی متوقف و موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس کارشناسی بعمل آمده مشخص گردید که در حدود 50 متری راه ورود به بقعه امامزاده حنیفه در زیر جاده آسفالته با اجرای عملیات خاکبرداری و لوله گذاری قسمتی از طاق سنگی در عمق 70 الی 50 سانتی متر کشف شده اذعان کرد: بر اساس اظهارات اهالی روستا بقایای کشف شده مربوط به یک حمام قدیمی است.

جهانی خاطرنشان نمود: در جریان بررسی این رویداد تیمی از کارشناسان باستان شناسی به منطقه اعزام و موضوع را بصورت عینی مورد تحقیق قرار دادند و اطلاعات حاصل از مشاهدات را بصورت مکتوب اعلام کردند.

این مسوول با اشاره به اینکه سازه به دست آمده احتمالا بقایایی از طاق یک حمام قدیمی است، افزود: بررسی‌ و کاوش های بیشتری بر روی این منطقه درحال اجرا بوده و به زودی نتایج تکمیلی از آن اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه