English

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

لرستان استانی مرزی نبود اما ۲۱۹ بار بمباران شد

مراد روشنی در دومین کمیسیون تخصصی نرم‌افزار اداره آمار و اطلاعات کشور، گفت: توجه به مبحث فناوری از شاخصه‌های توسعه کشورها است.

لرستان استانی مرزی نبود اما ۲۱۹ بار بمباران شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دومین کمیسیون تخصصی نرم افزار اداره آمار و اطلاعات کشور، گفت: لرستان یکی ازاستان هایی است که صد در صد مردم آن شیعه هستند و همواره حامی و پیرو امام راحل(ره) بوده و در هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: درست است که لرستان استان مرزی نبود اما با ۲۱۹ بمباران دردفاع مقدس سختی ها وفشارهای دشمن را شاهد بود.

روشنی با اشاره به این مطلب که لرستان  بیش  از ۶ هزار و۵۰۰ شهید ، ۱۶هزار جانباز و ۹۰۰ آزاده تقدیم کرده است، تصریح کرد:  این آمار نشان دهنده پیشرو بودن لرستان در امر جهاد وشهادت است و نسبت به تناسب جمعیت از استان های  دهک بالا هستیم که شهید،  جانباز و آزاده داشته‌ایم.

وی  ادامه داد: امروزه فناوری به عنوان یکی ازارکان توسعه مطرح است  به طوری که رشد اقتصادی  جامعه ای مهیا نمی شود مگر اینکه به معنای واقعی به بحث فناوری پرداخته شود.

روشنی یادآورشد:  یکی ازمجاری  اصلی توسعه توجه عمیق به بخش فناوری بوده است هم در زمینه آموزش فناوری اطلاعات و هم در زمینه زیرساختی است.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای کنونی در کنار بحث معادن ، نفت و دیگرسرمایه ها پیشرو بودن محصول اطلاعات از مسائل مهم است که به عنوان یک کالای اقتصادی عرضه می شود.

روشنی با اشاره به این مطلب که در کشور ما ازسال ۸۲، فناوری به عنوان بخش معناداری  ۷ درصد رشد را به خود اختصاص داده است، بیان داشت :  براساس تحقیقات انجام شده دربخش های دانشگاهی،  علمی ،فرهنگی ، اقتصادی  وبخش های دیگرفناوری به عنوان  یک امر مهم وحیاتی مطرح است.

وی گفت: یکی ازمقدمات فناوری بحث آموزش درسطوح مختلف است که می تواند سازمان را در رسیدن به اهداف  پیش بینی شده کمک کند و تسهیلی درجهت روان سازی اهداف  وچشم انداز بنیاد باشد.

روشنی تاکید کرد: بنیاد در دوجهت کمی وکیفی فناوری اقداماتی انجام داده ایم  اما نیاز است هم به بحث آموزش ونرم افزاری توجه شود زیرا این دو مکمل هم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه