English

قرار گرفتن ۳۷۵ هزار کودک خوزستانی در طرح غربالگری تنبلی چشم

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت:در غربالگری امسال از امروز (اول آبان ماه) حدود 2650 پایگاه غربالگری بینایی و مربی فعالیت می‌کنند.

قرار گرفتن 375 هزار کودک خوزستانی در طرح غربالگری تنبلی چشم

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی حسن‌زاده گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم که از امروز اول آبان ماه با هدف پیشگیری از ابتلا به تنبلی چشم و سایر اختلالات چشمی در کودکان 3 تا 6سال در سراسر خوزستان آغاز شد.

وی افزود: اجرای این برنامه از اول آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد که امسال حدود 375 هزار کودک در این محدوده سنی جمعیت هدف این برنامه در خوزستان هستند.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان اظهار داشت: این غربالگری در3 سطح انجام می‌شود که در غربالگری سطح نخست در صورتی که کودکی دچار مشکل باشد به مراکز بینایی سنجی و در صورت وجود مشکل جدی‌تر به متخصص بیماری‌های چشم ارجاع داده می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: در غربالگری امسال حدود 2650 پایگاه غربالگری بینایی و مربی فعالیت می‌کنند که 41 پایگاه از این تعداد به صورت دائم و در سطح شهرهای بزرگ خوزستان وجود دارند و والدین کودکان 3 تا 6 ساله می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های تحت نظارت آموزش و پرورش کودک خود را تحت غربالگری بینایی سنجی قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه