English

نمایش هشتاد قلم کالای قاچاق حوزه سلامت در رشت

به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هشتاد قلم کالای قاچاق حوزه سلامت در رشت در معرض دید عموم قرار گرفت و مردم با نحوه شناسایی کالاهای مجاز و غیر مجاز در این حوزه آشنا شدند.

نمایش هشتاد قلم کالای قاچاق حوزه سلامت در رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، زهرا حصاری اظهار کرد: آشنایی مردم استان را با اقلام سلامت محور که به صورت قاچاق و غیر مجاز در سطح جامعه ارایه می شود از هدف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشگی گیلان افزود: در این نمایشگاه یک روزه با توضیحاتی که توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشگی در خصوص کالاهای قاچاق و غیر مجاز سلامت محور داده می شود مردم با صحت و سقم کالاها آشنایی پیدا می کنند.

وی با تاکید بر این که هنگام خریدن کالاها و اقلام خارجی حتما به برچسب اصالت کالا محور باید دقت کرد، اظهار داشت: شناسه 16 رقمی منحصر به فرد و مختص هر واحد فراورده است که با لایه ای پوشانده شده و پس از برداشتن این لایه توسط مصرف کننده آشکار خواهد شد. وجود هرگونه الگو یا ارتباط با سایر مشخصات مرئی روی جعبه این شناسه را نامعتبر می کند.

معاون غذاو دارو دانشگاه با اشاره به را ه های استعلام شناسه های ردیابی، رهگیری و اصالت، گفت: مصرف کنندگان می توانند با خراشیدن لایه پوشاننده، شناسه 16 رقمی را از طریق سامانه 20008822 استعلام کنند و با دریافت پیام های استعلام از ایمنی و استاندار کالا اگاهی یابند. 

حصاری  یادآورشد: سازمان غذاو دارو به عنوان ناظر همزمان با صنعت و معدن، نیروی انتظامی استان تحت نظر کمیسیون برنامه ریزی طی بازدیدهای مشترک حضور یافته و اقلامی که خارج از شبکه و قاچاق عرضه می شوند را توقف می نمایند.

به همت معاونت غذاو دارو و با مشارکت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نمایشگاهی تحت عنوان "معرفی کالاهای قاچاق و غیر مجاز سلامت محور" به مدت یک روز در محل مجتمع خاتم الانبیاء رشت برپا شد و طی آن کالاهای قاچاق شناسایی شده حوزه سلامت در معرض دید عموم قرار گرفت.

آموزش شهروند مسوولیت پذیر و ارتقای سواد سلامت در جامعه از اهداف روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت مشارکت در برپایی این نمایشگاه سلامت محور بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه