English

اجرای طرح تحول نظام سلامت فشار مضاعفی بر بدنه پرستاری کشور بود

در نشست ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مسوولین حوزه پرستاری در گیلان مطرح شد: اجرای طرح تحول نظام سلامت، فشار مضاعفی بر بدنه پرستاری کشور بود.

اجرای طرح تحول نظام سلامت فشار مضاعفی بر بدنه پرستاری کشور بود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک در جمع مدیران پرستاری و سوپروایزران مراکز درمانی دولتی استان اظهار کرد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت، فشار و استرس مضاعفی بر بدنه پرستاری کشور وارد شد و تاخیر در پرداخت ها و افزایش انتظارات مردم در پی اجرای این طرح، موجب پیدایش اثرات نامطلوب شغلی در این قشر دانشگاهی، شد.

یوسف زاده چابک، با تاکید بر اثرگذاری این وضعیت بر بسیاری از خدمات، گفت: در سال 95 علیرغم انباشت بدهی های سال های گذشته، با اجرای برنامه راهبردی جهشی بودجه ای ارزشمندی ایجاد شد و توانستیم برخی از مطالبات را با مدیریت هزینه و افزایش درآمد، پرداخت کنیم.

وی افزود: اگر آن شرایط ادامه پیدا می کرد می توانستیم بسیاری از معضلات مالی را از سر راه برداریم . البته شرایط کنونی دانشگاه در پی شرایط حاکم بر کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشگی گیلان با بیان اینکه در تمام مراحل شکل گیری برنامه راهبردی، پرستاران حضوری فعال و موثر داشتند، اذعان داشت: اقدامات استراتژیک برای 10 سال آینده طراحی و آغاز شده است، در این راستا حوزه های مسکوت مانده کار خود را از نو آغاز نمودند و ما اکنون 10 شرکت دانش بنیان در راس کار داریم.

وی افزود: ما قصد داریم برند سازی کنیم و محصولاتمان برند دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته باشند و دانشجویان ما کارآفرین باشند، مجموعه ایجاد کنند و تولید ثروت داشته باشیم.

یوسف زاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیمارستان 400 تختخوابی سایت لاکان در رشت گفت: دانشگاه در راستای اقدامات خود، ساخت مگاهاسپیتال 1000 تختخوابی را در دست اقدام دارد که در آینده ای نزدیک، تمام مراجعات مرکز دانشگاهی ما سایت لاکان خواهد بود و برای رشت و انزلی یک بیمارستان جامع خواهیم داشت.

وی از اجرایی شدن تمرکز گرایی، ساختارمندی در انجام پروژه مگالب و تجمع انجام آزمایشات در یک مرکز خبر داد و افزود: چالش بزرگ تجهیزات و دارو از طریق خرید متمرکز بسیار کمک کننده بوده است، در این خصوص توانسته ایم در سال گذشته 20 درصد و در شش ماه اول سال جاری 50 درصد صرفه جویی و کاهش هزینه داشته باشیم.

معصومه شیشه گران مدیر اداره پرستاری و مامایی دانشگاه نیز از قشر پرستار علیرغم مشکلات مالی و تاخیر در پرداخت ها به عنوان قشری وفادار یاد کرد و گفت: برای کمک رسانی به این قشر پرتلاش، تنها پرداخت معوقه ها جاری کار ساز نیست، در این خصوص افزایش جذب نیروی غیر حرفه ای مانند منشی و کمک پرستار می تواند بسیار موثر باشد زیرا پرستار می تواند به دور از دغدغه ها، به حرفه ی اصلی خود بپردازد.

گفتنی است؛ طی نشست مدیران پرستاری بیمارستان های دانشگاهی استان با رییس دانشگاه که در سالن اجلاس دفتر ریاست برگزار شد، حاضرین به بیان مسایل، مشکلات و دیدگاه های خود پیرامون مسایل بیمه، کمبود نیروی پرستار و پزشک در مناطق محروم، مطالبات پرسنلی و پرداخت های مبتنی بر عملکرد پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه